خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس:

قضات حبس و بازداشت را آخرین گزینه در فرایند رسیدگی به مجازات ها قرار دهند

قضات حبس و بازداشت را آخرین گزینه در فرایند رسیدگی به مجازات ها قرار دهند
کد خبر : ۱۴۹۸۷۸۲

رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز فارس، معاونین قضایی رئیس کل دادگستری، معاونین دادستانی، جمعی از قضات عالی رتبه و بیش از ۴٠ نفر از قضات دادگاه ها و دادسراها با حضور در زندان عادل آباد شیراز از بخش های مختلف این مؤسسه کیفری بازدید و با حضور در اندرزگاه ها به درخواست های بیش از ۵٠٠ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفتگوی حاشیه این بازدید و رسیدگی قضایی، یکی از سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان فارس که عملکرد بسیار خوبی در همه زمینه ها داشته است، اداره کل زندان های فارس معرفی کرد و گفت: برابر برنامه های سند تحول قضائی و تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست فرزانه قوه قضائیه، موضوع زندان برای دستگاه قضائی استان دارای اهمیت بالایست و توجه به موضوع حقوق شهروندی زندانیان و رسیدگی های قضایی در این حوزه از اولویت ها بشمار می آید.

رئیس کل دادگستری فارس زندان های استان را به تبع حوزه های قضایی، دارای گسترده ترین مجموعه تامینی و تربیتی از حیث تعداد زندانها معرفی کرد و افزود: با تلاش مدیر کل زندان های استان و همکاران شان عملکرد این اداره کل در زمینه های مختلف، جزء برترین ها در کشور است و زندان های ما از حیث سلامت، بهداشت، خدمات اصلاحی-آموزشی و تربیتی، تفکیک و طبقه بندی و دیگر شاخص های مهم خدمت، در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و زندان شیراز یکی از مؤسات کیفری ویژه و شایسته در مصداق زندان در عصر تحول و تعالی قضایی است که می تواند مورد بازدید صاحب نظران و کارآموزان قضایی و ... قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس با بیان اینکه برنامه بازدید فراگیر از زندان ها علاوه بر ایام هفته قوه قضاییه، امروز و در هفتمین روز از این مناسبت در تمام حوزه های قضایی استان بصورت فراگیر انجام پذیرفته است، اظهار کرد: با تهمیدات پیش بینی شده، حقیقتا زندانیان واجد شرایط برخورداری از تاسیسات حقوقی و ارفاقات قضایی، در رسیدگی های قضایی مستمر و حضور و بازدید مراجع قضایی؛ از تسهیلات مورد تقاضا برابر قانون برخوردار شده اند و بسیار کم می توان فردی را یافت که شایسته و واجد شرایط برخورداری از امتیازات باشد و از آن بی بهره مانده باشد. لذا این بازدیدها در حقیقت دیدار با همین زندانیان متقاضی برخورداری از امتیازات و بررسی دقیق تر درخواست های آنان است.

رییس شورای قضایی استان فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و ریاست مکرم قوه قضائیه پیرامون اتخاذ تصمیمات بازداشت و حبس بعنوان آخرین گزینه در فرایند رسیدگی به جرائم تصریح داشت: توصیه و تاکید ما به رؤسا و مسوولین حوزه های قضایی و قضات این است که حضور در زندان ها، بازدید از مؤسسات کیفری و دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مؤثر درخواستهای آنان را در دستور کار قرار دهند و حسسب سیاست های عالیه ترسیمی و تاکیدات ریاست معزز قوه قضاییه، بازداشت ها را در کمترین میزان و با کمترین ماندگاری در برنامه داشته باشند و قرار را اگر صادر کردند، بپذیرند و تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار را در دستور کار مستمر داشته باشند.

وی تاکید کرد: زندان جای افرادی است که دارای جرایم خشن و ویژه و نافی امنیت و آسایش جامعه مردم می باشند است، این افراد برای صیانت از امنیت مردم در زندان نگهداری خواهند شد و تحت آموزش قرار می گیرند، برعکس زندانیان جرایم غیر مهم، جرایم غیر عمد و مواردی از این دست، اصلا اصراری بر ماندنشان در زندان نیست انتظار داریم قضضات شریف استان به این اولویت ها و موارد توجه داشته باشند.

گفتنی است در این بازدید رئیس کل دادگستری استان به همراه مدیر کل زندان‌های فارس از پروژه‌های عمرانی فعال در زندان عادل آباد بازدید کرد و در جریان برنامه‌های مدیریت زندان در حوزه توسعه زیرساخت و فضاهای اشتغال و خدمات فرهنگی و آموزشی زندانیان قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز