خبرگزاری کار ایران

بر اثر جاری شدن سیلاب؛

محور دوآب - بلده شهرستان نور مازندران مسدود شد

محور دوآب - بلده شهرستان نور مازندران مسدود شد
کد خبر : ۱۴۹۷۴۷۰

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور گفت: وقوع سیل در نقاطی از بخش کوهستانی و ییلاقی شهر بلده این شهرستان سبب انسداد مسیر دوآب - بلده شد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا سجادی روز دوشنبه افزود: سیل ویرانگر از روز جمعه گذشته تاکنون نقاطی از بخش بلده را در برگرفته و با هر بار بارندگی حجم انبوهی از واریزه های کوهی و رسوبات را با خودش به همراه می آورد و اکنون سطوح این مسیر ارتباطی انباشت از گل و لای و رسوبات بوده که به انسداد مسیر منجر شده است.

طول مسافت محور پل زنگوله - دوآب - بلده حدود ۱۰۰ کیلومتر است که ۲ محور ارتباطی مهم کندوان و هراز را به همدیگر متصل می کند.

وی توضیح داد: از عصر روز گذشته تاکنون چندین بار این مسیر به خاطر سیل بسته شد منتهی با همراهی راهداران و بکارگیری ماشین آلات اقدام به باز شدن آن شد در حالی که به علت حجم بارندگی و گل و لای باز دوباره این مسیر از شب گذشته تاکنون بسته شد.

این مسوول اظهار کرد: به علت حجم زیاد عملیات، از راهداری استان تقاضای ۲ دستگاه ماشین آلات یک دستگاه لودر و یک دستگاه بولدوزر شده است و نکته دیگر آنکه تعدادی از روستاهای چون کام، خجیرکلا، انگرود، اوزکلا و ناحیه هم در گیر این سیل شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور گفت: سیل خسارت های جبران ناپذیری به جسم راه های بخش ییلاقی و کوهستانی بلده وارد کرده و علت اصلی آن هم به خاطر چرای بی رویه دام و عدم اجرای طرح های آبخیزداری بوده که بارها این موضوع در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مطرح شده است.

بخش کوهستانی بلده نور با ۴۶ روستا و جمعیت ۱۲ هزار نفری دارای ۱۲۰ کیلومتر جاده اصلی و ۳۰۰ کیلومتر راه فرعی است. اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز