خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شد؛

بهره‌برداری از اَبَرپروژه ملی بیمارستان ولیعصر اراک پس از 20 سال

بهره‌برداری از اَبَرپروژه ملی بیمارستان ولیعصر اراک پس از 20 سال
کد خبر : ۱۴۹۶۶۹۹

اَبَرپروژه ملی بیمارستان ولیعصر اراک پس از 20 سال انتظار با حضور داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و به صورت ارتباط زنده (ویدئویی) با محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌داری رسید.

به گزارش ایلنا، بیمارستان ولیعصر اراک به عنوان بزرگترین مرکز درمانی ترومای غرب کشور که عملیات اجرایی آن از سال 1383 آغاز شد، در فضایی به وسعت 55 هزار مترمربع در 13 طبقه و 9 بخش تخصصی احداث شده و دارای 512 تخت بیمارستانی است.

برای ساخت و احداث، بهره‌برداری و استقرار تجهیزات این اَبَرپروژه ملی، 1.5 همت اعتبار هزینه شده و ارزش کنونی آن نیز در حال حاضر 51 هزار و 200 میلیارد ریال است. ارزش هر تخت بستری ایجاد شده در این بیمارستان 45 میلیارد ریال است.

علاوه بر بیمارستان ولیعصر اراک، فاز سوم تخصصی جراحی سرطان بیمارستان آیت‌اله خوانساری اراک که در فضایی به وسعت 4500 متر مربع در 4 طبقه، شامل بخش‌های اورژانس و جراحی مشتمل بر 5 اتاق عمل، با 73 تخت بستری ایجاد شده است، به بهره‌برداری رسید.

برای ایجاد این پروژه بهداشتی و درمانی که با همت خیرین ایجاد شده، 1600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. فرایند احداث این پروژه از سال 1396 آغاز شد و اولین مرکز تخصصی ارائه خدمات جراحی به بیماران سرطانی استان است.

همچنین در این رویداد، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی نیز در اراک به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان در 4 طبقه احداث شده و از ظرفیت 120 تخت بیمارستانی برخوردار است.

این پروژه بهداشتی و درمانی دارای بخش‌های مختلف زنان، اتاق عمل و نوزادان با پیشرفته‌ترین و بروزترین تجهیزات است. در این بیمارستان اتاق LDR یا اتاق خصوصی مادر پیش‌بینی شده و مادران در 24 اتاق LDR می‌توانند تمامی فرایند پیش، حین و بعد از زایمان را در کنار خانواده سپری کنند.

بهره‌برداری از مرکز تخصصی دیالیز حضرت فاطمه‌الزهرا در شهر اراک نیز از دیگر پروژه‌های بهداشتی و درمانی است که در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان مرکزی و شهر اراک به بهره‌برداری رسید.

این پروژه‌های بهداشتی و درمانی به صورت همزمان با 678 پروژه حوزه سلامت کشور در 29 استان به بهره‌برداری رسید. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز