خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

ایجاد اشتغالزایی ٩٠٠ نفر با افتتاح ۴۶ پروژه در هفته جهادکشاورزی

ایجاد اشتغالزایی ٩٠٠ نفر با افتتاح ۴۶ پروژه در هفته جهادکشاورزی
کد خبر : ۱۴۹۱۵۹۶

٢٩ نفر بر ذبح اسلامی دام و طیور نظارت می‌کنند

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی ۴۶ پروژه با اعتباری بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که منجر به اشتغالزایی ۹۰۰ نفر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، علیرضا بازدار امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی در راس سازمان های تاثیر گذار در امنیت غذایی کشور است.

وی افزود: ورود تکنولوژی و دانش جدید باعث شده تولیدات، بدون در نظر گرفتن سه عنصر آب خاک و هوا نیز محقق شود.

بازدار با عنوان اینکه در استان بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم با سازمان جهادکشاورزی فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: برنامه جهاد کشاورزی بر افزایش تولید، احیای واحد و افزایش و تجهیز واحد های جدید هدف‌گذاری شده است.

وی با عنوان اینکه بیش از ۵۲ هکتار در سال گذشته گلخانه تاسیس شده است، گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۷ میلیارد تومان با ٩٠٠ نفر اشتغال به بهره برداری خواهد رسید.

بازدار با تاکید بر اینکه یکی از پروژه های مهم ما افزایش سقف تولید گوشت در استان است، ادامه داد: تولید گوشت قرمز به ۱۸ هزارتن  رسیده که ۳۲ هزار تن نیاز مصرفی استان است. بیش از ۷۰۰۰ تن گوشت تنظیم بازاری (گوشت گرم و یخ زده) در زمان های مختلف میان مردم تقسیم شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد: افزایش ۹۰۰۰ هزار تنی تولید گوشت در استان با کلید خوردن مگا پروژه به تولیدات استان اضافه می‌شود. میزان تولیدی ما ۱۳ تا ١۴ درصد از نیاز استان است که برای رساندن به ۵۰ درصد تلاش می‌کنیم.

این مسئول استانی گفت: استان البرز در تولید شیر با افزایش ٣درصدی تولید، رتبه ۷ کشوری را به دست آورده که ۵٠ درصد مازاد نیاز تولید داریم.

بازدار در ارتباط با تولید ژل رویال گفت: تولید این ماده مغزی در استان البرز از هر کندو عسل با بیشترین برداشت، رتبه یک کشوری را کسب کردیم.

وی با اشاره کمبود آب و لزوم صرفه جویی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد:  در مصرف بهینه اب، جهاد کشاورزی استان البرز در رتبه اول کشور قرار دارد و بالغ بر ۵۰ درصد زمین زیر کشت به صورت هوشمند و جدید آبیاری می‌شود. 

بازدار با عنوان اینکه سال گذشته بالغ بر ۴۶ میلیارد تومان در حوزه اب و خاک استان هزینه شده است، افزود: راه اندازی دفتر مطالعات خاک، یکی از مهم ترین فعالیت های این سازمان بوده است که در مورد استفاده بهینه از منابع خاک تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: این سازمان با نظارت موثر بر محصولات اببر برای تولید توانسته است که نه تنها در استان بلکه در کشور تاثیر مثبتی بر مصرف مناسب آب داشته باشد.

فعالیت ٢٩ ناظر بر ذبح اسلامی در البرز

حجت الاسلام قبادی، نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان البرز نیز در ادامه این نشست، گفت: امنیت جهاد کشاورزی در سلامت غذایی و کشاورزی تاثیر دارد از این رو نماینده ولایت فقیه در این وزارت خانه حضور دارد.

وی افزود: در استان البرز ۲۹ نفر مسئول نظارت بر ذبح اسلامی دام و طیور فعال هستند تا مردم البرز با خیال راحت نسبت به حلال بودن گوشت از آن استفاده کنند.

این مسئول یادآور شد: ٩ دوره اموزشی در مباحث عقیدتی توسط اساتید مجرب برگزار شده که البته این موضوع فقط مربوط به مسائل شرعی و دینی است و در بخش دوره های تخصصی نیز فعالیت های قابل توجهی انجام شده است

حجت الاسلام قبادی با عنوان اینکه امنیت غذایی پایدار به حساسیت نسبت به عدم اسراف و الگوی غذایی درست بستگی دارد، ادامه داد: یکی از چالش های جهاد کشاورزی اسراف از تولید تا رسیدن به سفره غذایی مردم است که امار ۳۰ درصدی آن، رقم قابل ملاحظه‌ای است.

وی در پایان تصریح کرد: مسئولان نیز نسبت به صنایع تبدیلی، افزایش تولید، حمایت از تولید و مصرف کننده کمک می‌کنند تا بتوانیم به دستورات مقام معظم رهبری نزدیک و نزدیک تر شویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز