خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

صنایع دستی فراموش شده قزوین احیا می‌شود

صنایع دستی فراموش شده قزوین احیا می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۱۳۴۰

معاون صنایع دستی استان قزوین گفت: برای احیای صنایع دستی منسوخ و فراموش شده مانند چادرشب بافی، موج بافی، پن‌بافی و تراش روی سنگ برنامه‌هایی درنظر گرفته شده که آموزش هنرجویان جدید ازجمله آن‌ها است.

سید میثم حصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به برنامه‌های هفته صنایع دستی گفت: نمایشگاه تخصصی نگارگری از هفدهم تا بیستم در مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: افتتاح خانه صنایع دستی با کمک بخش خصوصی، تجلیل از هنرمندان دارای مهر اصالت  و یونسکو، بازدید از بازارچه صنایع دستی، دیدار با هنرمندان صنایع دستی فعال در زندان و یک هنرمند در آسایشگاه سالمندان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به حمایت از هنرمندان صنایع دستی با حضور در نمایشگاه‌ها عنوان کرد: علاوه بر دعوت از هنرمندان برای حضور در نمایشگاه‌ها و مزایده‌ها، برای افرادی که تازه وارد این حرفه شده‌اند برای دریافت تسهیلات ثبت نام شده که در صف انتظار دریافت وام قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: برای آشنایی تولیدکنندگان صنایع دستی با روند صادرات با همکاری اتاق بازرگانی دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده تا هنرمندان بتوانند تولیدات خود را به مرحله صادرات برسانند.

وی اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و 600 دلار از صنایع دستی استان قزوین به کشورهای مختلف از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و قزاقستان صادر شده است.

به گفته حصاری، برای حضور در فضای مجازی و فروش آنلاین آموزش‌هایی برنامه ریزی شده اما درحال حاضر فعالیت در این حوزه بیشتر به خود هنرمندان وابسته است که بتوانند جذب مخاطب داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز