خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد:

شناسایی ۲۲۰۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

شناسایی ۲۲۰۴ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
کد خبر : ۱۴۹۰۵۹۲

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۲۰۴ تغییر کاربری غیرمجاز سال گذشته با کمک سامانه‌های ارتباطی و هوشمند در اراضی کشاورزی استان شناسایی شد.

به گزارش ایلنا در قزوین، سرهنگ مهدی بختیاری با اعلام این خبر گفت: تمام تغییر کاربری‌های غیرمجاز با صدور اخطاریه همراه بوده که یک هزار و ۴۴۱ مورد آن به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی منجر شده و همچنین ۸۷ مورد نیز احکام قطعیت یافته قضایی در خصوص بناهای غیرمجاز نیز عملیاتی شده است.

وی به آمارهای سال جاری در خصوص تغییر کاربری غیرمجاز در استان قزوین اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۹۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده که ۳۹۵ مورد آن با تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زراعی و باغی و ۶ مورد نیز با احکام قطعیت قضایی همراه بود.

سرهنگ بختیاری بر نقش تماس‌های مردمی در شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اشاره کرد و یادآور شد: امروز نقش مطالبه گری مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و به عنوان افرادی دلسوز پای کار آمده‌اند تا با تخلفات حوزه زمین برخورد کنند که در همین راستا سال گذشته ۶۸۱ مورد تماس با سامانه ۱۳۱ برقرار شد که خواستار برخورد با تغییر کاربری غیر مجاز بودند.

این مسئول ادامه داد: در بحث پایش هوشمند اراضی کشاورزی نیز ۱۲۲ مورد گزارش تغییر کاربری از طریق ماهواره خیام به استان قزوین ارسال شده که از نظر قانونی درحال رسیدگی است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه عمده وظایف ما حفاظت و صیانت از اراضی کشاورزی است، ادامه داد: زمین‌های کشاورزی به لحاظ موقعیتی محدود است و به گفته کارشناسان ۱۱ درصد قابلیت کشت دارد که همین موضوع وظایف ما را سنگین کرده تا حفاظت از اراضی کشاورزی را بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری با اهتمام بیشتری دنبال کنیم.

سرهنگ مهدی بختیاری در ادامه به ظرفیت گشت‌های یگان حفاظت در شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز کشاورزی استفاده از گشت‌های سیار با خودرو است که ماموران با حضور در عرصه و اراضی، تخلفات زمین‌های کشاورزی را رصد کرده و با آن برخورد می کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز