خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان:

قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات نیازمند اصلاح است

قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات نیازمند اصلاح است
کد خبر : ۱۴۸۸۴۷۸

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و ساز در باغات مطالبه جدی شورا است، گفت: قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات نیازمند اصلاح است.

به گزارش ایلنا از همدان، اکبر کاوسی‌امید صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل شورای شهر با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار داشت: بیشتر این ساخت و سازها در باغات است و تا زمانی که راه حل ایجابی ارائه نشود، تنها با اقدامات سلبی کار پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه علاوه بر شهرداری، دولت و جهاد کشاورزی نیز در افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در باغات قصور داشته‌اند، افزود: متأسفانه جهاد کشاورزی قانون موجود در جلوگیری از ساخت و ساز در باغات را رها کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در اقدام سلبی خواستار تشکیل کمیسیون ماده 100 سیار شدیم که در این موارد سریعاً از ساخت و ساز جلوگیری شود، مطالبه ما در شورا از دستگاه‌های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی برای وضع یک قاعده و چارچوب به منظور استفاده مطلوب است.

کاوسی‌امید تصریح کرد: باید قانون ساخت و ساز و تعیین حریم باغات اصلاح شود، بیان کرد: متأسفانه به دلیل ساخت و ساز در باغات یک مورد باغ سالم در منطقه دره مرادبیگ باقی نمانده است.

وی عنوان کرد: به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید پیشنهادی علمی، کارشناسانه و متناسب با مسائل روز در این خصوص به شورای عالی استان‌ها و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه برای حفظ باغات که تنفس‌گاه‌ها و شش‌های شهر هستند مسئولیت ارائه پیشنهادات علمی، درست برای اصلاح قوانین داریم، عنوان کرد: نباید در موضوع حفظ باغات در مجلس برای تمام شهرها یک قانون تعیین شود و این مهم باید با وضع دستورالعمل‌های استانی و شهری اتخاذ شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز