خبرگزاری کار ایران

حجم ویدیو: ۴۹.۰۸M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۴۷ دانلود ویدیو

در منظریه شهرکرد؛

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی در مقابل مسکن های نیمه تمام منظریه

کد خبر : ۱۴۸۷۸۹۰

گروهی از متقاضیان مسکن ملی که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در مسکن ملی ثبت نام کرده اند با تجمع خود نسبت به پیشرفت کند این پروژه ملی اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی از متقاضیان که نخواست نامش منتشر شود در این باره به ایلنا گفت: متاسفانه زمان ثبت نام مسکن  ملی به ما کسی نگفت که سود مشارکتی به افراد می خورد و امروز که خانه ها آماده شده به ما اعلام شد که باید آورده خود را تکمیل کنید تا بتوانید خانه خود را تحویل بگیرید.

این متقاضی افزود: اکثر ما متقاضیان دیگر توان پرداخت هزینه‌های مربوط به آورده مسکن را نداریم آن هم در روزگاری که شرایط اقتصادی به شدت سخت است.

متقاضی دیگر هم که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ایلنا گفت: در پروژه ها اعلام شده است که تحویل مسکن دو ساله است ولی از سال ۹۹ ما همچنان منتظر هستیم و به ما مبلغ دقیقی اعلام نمی کنند.

وی ادامه داد: کسی به درد و دل ما گوش نمی کند و از مسولین مربوطه خواهشمندیم که این مسئله را برای ما شفاف سازی کنند و ما را از این بلاتکلیفی در بیاورند.

وی اضافه کرد: نزدیک به پنج سال است که ما منتظر تحویل مسکن های خود می باشیم در حالی که اگر به پروژه ها نگاه کنید تنها ۶۰درصد پیشرفت دارند و قرار شد طی دو سال مسکن تحویل متقاضی شود که این وعده محقق نشد.

بیش از  ۱۰۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در خصوص اعتراض متقاضیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن در استان ۱۰۳ هزار و ۸۰۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۹هزار و ۴۹۳ نفر سه شراط لازم را برای دریافت مسکن دارند.

خدایار باقری افزود: از این تعداد ثبت‌نام کنندگان  ۱۸ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال آورده اولیه را واریز کردند و احداث مسکن برای ۱۱ هزار متقاضی وارد مرحله اجرا شده است.

وی بیان کرد: ۱۵۰ واحد مسکن به پیمانکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تکمیل شده  اما به علت تکمیل نکردن آورده متقاضیان هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

باقری تصریح کرد: تعدادی واحد نیز در محله ۳۴ منظریه شهرکرد در حال تکمیل است که تا پایان خرداد قابل سکونت می‌شود و خدماتی نظیر آب، برق، گاز و فاضلاب برای این واحدها اجرا شده و زیرساخت‌هایی نظیر خیابان‌کشی و آسفالت معابر نیز به زودی انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در محله های ساخت مسکن ملی مجوز احداث ۱۴ مدرسه، پنج مسجد، پنج مرکز درمانی و یک کلانتری گرفته شده که به‌زودی عملیات اجرای این طرح‌ها آغاز می‌شود.

تاخیر منابع مالی سبب کندی پیشرفت پروژه های مسکن ملی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز به خبرنگار ایلنا گفت: طرح اقدام ملی مسکن از سال ۹۸ مطرح و با همان مدل مسکن مهر وارد فاز اجرایی شد اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم تامین مسکن به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی کشور تبدیل شد و تسهیلاتی که برای این طرح درنظر گرفته شده از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

فرشید ریاحی در خصوص اعتراض برخی متقاضیان در خصوص زمانبر شدن اجرای طرح افزود: تاخیر در تامین منابع مالی هم از سوی بانک و هم از سوی متقاضیان سبب شد تا این طرح با کندی پیش رود به‌طوری‌که خوش‌حساب‌ترین متقاضیان آورده خود را دست‌کم با ۱۰۰ روز تاخیر ارائه دادند و همین موضوع باعث زمین‌گیر شدن پیمانکار و کندی کار شده است.

وی با اشاره به اینکه ابهاماتی در خصوص قیمت تمام شده برای متقاضیان وجود دارد  گفت: این ابهامات به دلیل مسائل فنی است و گره‌گشایی از این ابهامات بر عهده کمیته‌ای کارشناسی گذاشته شده است که چنانچه قیمتی بیش از ضوابط و دستورالعمل‌های موجود از متقاضیان درخواست شود جلوی آن گرفته و قیمت اصلاح می‌شود.

به گزارش ایلنا، طرح نهضت ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و همچنان ادامه دارد، با این وجود با بهانه‌های مختلفی ازجمله همان موضوع همیشگی تأخیر در آورده‌های متقاضیان، واحدها تحویل نشده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز