خبرگزاری کار ایران

تشدید فعالیت سامانه بارشی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۷۸۳

اداره کل هواشناسی اصفهان در باره تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در روز چهارشنبه این هفته هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری های محلی و رگبار باران و رعد و برق، تگرگ، مه آلودگی، وقوع صاعقه و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از ظهر روز چهارشنبه تا اواخر وقت همان روز در برخی از مناطق استان خبر داد.

این وضعیت در نیمه شمالی استان بویژه در ارتفاعات آران و بیدگل، اردستان، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نطنز، بادرود و نایین پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، احتمال اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، بارش تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات باغی و زراعی و شدت ناپایداری‌ها در مناطق کوهپایه ای وجود دارد.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان، کشاورزان و دامداران توصیه شده است تا ضمن اجتناب از سفرهای غیرضروری از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند و احتیاط لازم را در صعود به ارتفاعات داشته باشند و از استحکام سازه‌های موقت نیز اطمینان حاصل کنند.

لایروبی کانال‌ها و آب‌روها بویژه در نواحی سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی و استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی و مراقبت از محصولات کشاورزی نیز در این اطلاعیه مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز