خبرگزاری کار ایران

تشکیل ۴۰ اکیپ واکنش سریع اطفای حریق در منابع طبیعی کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۳۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه بارش‌های بهاره موجب مستعد شدن منابع طبیعی استان برای آتش‌سوزی شده است بر اهمیت پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث در مناطق جنگلی و مرتعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، انشاالله کولانی گفت: کرمانشاه استانی است که دارای عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی بسیاری است و محدودیت‌های این منابع حیاتی، ارزش حفاظتی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: دغدغه اصلی ما در فصل تابستان با توجه به بارش‌های بهاری مطلوب و تقویت پوشش گیاهی، شناسایی نقاط بحرانی حریق در تمامی شهرستان‌ها و اجرای برنامه‌ها و اقدامات پیشگیرانه از آتش‌سوزی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کنترل و پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت و دغدغه اداره‌کل منابع طبیعی در فصل گرم سال بوده بنابراین برای کنترل حریق نیازمند همکاری همه مردم و ارگان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه برای صیانت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ملی باید گروه‌های مردمی با منابع طبیعی همگام شوند افزود: با آموزش‌های همگانی و تشکیل گروهای همیار طبیعت در روستاها و مناطق بحرانی درصدد حفاظت بیشتر و پیشگیری از حریق با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها هستیم و با توجه به نزدیک بودن دسترسی روستاییان و عشایر به جنگل‌ها و مراتع، آموزش روستاییان، بهره‌برداران، جوامع محلی و عشایر جزء برنامه.های مهم این اداره کل است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عوامل ایجاد آتش‌سوزی‌های سال گذشته در استان کرمانشاه سهل‌انگاری طبیعت گردان و گردشگران، آتش‌زدن پس پس‌چر مزارع توسط کشاورزان و اختلافات قومی و قبیله‌ای بود که بیشترین نقش را در ایجاد حریق‌های سال گذشته به خود اختصاص داده بودند.

کولانی گفت آتش‌زدن پس‌مانده مزارع یکی از دلایل مهم ایجاد آتش‌سوزی است که تهدیدی جدی برای جنگل‌ها و مراتع استان است که امیدواریم همه نهادها و ارگان‌های تاثیرگذار امسال این مجموعه را در کنترل و پیشگیری از این اقدام کشاورزان یاری دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اقدامات منابع طبیعی استان در راستای پیشگیری و اطفای حریق در فصل تابستان گفت: این اداره‌کل با شناسایی مناطق بحرانی اقدام به تشکیل ۴۰ اکیب واکنش سریع در ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه، ۱۶۵ گروه مردمی در روستاهای سراسر استان و جذب ۲۷۰ دیده‌بان از بین مردم بومی و محلی در راستای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی و اطفای حریق در فصل کرده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز