خبرگزاری کار ایران

صدور سند تک‌برگ حمام و موزه تاریخی چهارفصل اراک

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۵۸۲

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سند شش‌دانگ تک‌برگ دولتی بنفش رنگ مالکیت بنای تاریخی حمام و موزه تاریخی چهارفصل شهر اراک با پیگیری‌ اداره حقوقی به نام وزارت متبوع و این اداره‌کل استان مرکزی صادر شد.

به گزارش ایلنا، آرش مشعشعی افزود: از آنجا که پیش از این، موزه و حمام تاریخی چهارفصل اراک بدون سند بود، نسبت به تک‌برگ کردن این سند اقدام شد و در این راستا همکاری خوبی میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین اداره‌کل ثبت‌اسناد و املاک استان برای اجرایی شدن موضوع صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2000 جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، ادامه داد: این اداره‌کل در راستای ساماندهی اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح استان، نسبت به تک‌برگ کردن و ساماندهی این اسناد اقدام کرده است.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تاکنون سند 26 بنای تاریخی این استان تک‌برگی شده‌اند، اظهار داشت: آثار و بناهای تاریخی با اهدافی چون آزادسازی حریم‌های آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آنها به مالکیت این اداره‌کل درمی‌آیند.

مشعشعی تصریح کرد: اقدامات مذکور با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت‌ بناهای تاریخی و همچنین عرصه و حریم آنها انجام می‌شود. در این راستا با توجه به دستورالعمل‌های موجود باید تمامی اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به اسناد تک‌برگی تبدیل شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز