خبرگزاری کار ایران

هشدار زرد هواشناسی در استان صادر شد؛

سامانه جدید بارشی از فردا در فارس/ بروز خسارت به را ه ها و چادرهای عشایری

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۰۶۰

مدیرکل هواشناسی فارس گفت: سامانه بارشی رگبارهای بهاری از ۱۷ اردیبهشت‌ماه از مناطق غربی وارد استان فارس خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مسعود حقیقت  با  اعلام صدور هشدار زرد هواشناسی در استان فارس افزود: این سامانه همراه با رگبار باران، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، روان آب خواهد شد لذا به عموم مردم توصیه می‌کنیم از تردد در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کرده و در جاده‌ها احتیاط لازم را به عمل آورند.

حقیقت اظهار کرد: سامانه مذکور از فردا در مناطق مرکزی و نیمه غربی استان به ویژه شهرستان‌های سپیدان، رستم، نورآباد ممسنی، کوه‌چنار و کازرون فعالیت خواهد داشت و برای روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت هم همین وضعیت برای مناطق مرکزی و نیمه غربی برقرار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی فارس تصریح کرد: در روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه هم مناطق مذکور و هم مناطق شرقی دارای بارش‌های رگباری، صاعقه، وزش باد شدید و خطر پرتاب اجسام، روان آب و ... خواهند بود.

مدیرکل امور عشایری استان فارس نیز با تصریح اینکه بخش کمی از خسارت‌ها مربوط به سامانه اواخر فروردین و بیشتر آن‌ها مربوط به سامانه یکی دو روز گذشته بوده است، افزود: تا این لحظه بیش از ۱۰۰ رأس دام عشایری استان تلف شدند و احتمال اینکه این آمار افزایش یابد، وجود دارد.

عبدالحمید  کریمی همچنین از بروز خسارت به چادرهای عشایری هم خبر داد و گفت: اکثر راه‌های عشایری که ما ۱۰ روز پیش ترمیم کرده بودیم، دوباره تخریب شدند.

مدیرکل امور عشایری فارس با ذکر این نکته که با کمک هلال احمر توانستیم بخشی از چادرهای تخریب شده عشایر را جایگزین کنیم، از تلاش برای ادامه این جایگزینی خبر داد.

وی گفت: عشایر مناطق سپیدان، بیضا، چهل چشمه، خان‌زنیان و ممسنی به دلایل مذکور دچار خسارت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز