خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد؛

درآمد 300 میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۰۴۰

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: مردم این استان سال گذشته با تولید 11هزار و 138 مگاوات ساعت برق از طریق انرژی خورشید 300 میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا کریمی فرد اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی از سال 95 در استان فارس تاکنون، بیش از 38 هزار مگاوات ساعت انرژی برق در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک مزرعه خورشیدی با مجموع ظرفیت 500کیلو وات در سطح استان با سرمایه گذاری 125هزار میلیون ریال نیز مورد بهره برداری قرار گرفته است، اظهار داشت: علاوه‌ بر نیروگاه‌های خورشیدی خانگی (کوچک مقیاس)، تعداد 5 نیروگاه بزرگ خورشیدی نیز به ظرفیت 3.2 مگاوات در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق استان فارس هم اکنون فعال می باشند.

کریمی فرد، متوسط میزان تابش این استان را بین ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلووات ساعت بر متر مربع در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تابش برای نیروگاه های خورشیدی مناسب است. 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس درباره شرایط راه اندازی سامانه های خورشیدی در استان فارس نیز گفت: داشتن انشعاب برق به نام متقاضی در محل مورد تقاضا برای نصب نیروگاه خورشیدی، مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای ثبت نام و ارسال درخواست، امکان صدور مجوز برای تمام تعرفه‌های خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی و امکان اتصال نیروگاه متقاضی با کنتور مستقل به شبکه برق از جمله شرایط برای نصب سامانه خورشید‌ی در استان فارس است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به نشانی www.satba.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز