خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

گلستان بسترهای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۲۶۲

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه استان گلستان گفت: طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران گسترش دیپلماسی و تقویت ارتباط به ویژه با همسایگان را در دستور کار خود قرار داده است. گلستان بسترهای بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی دارد که باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد.

ذوالفقار امیرشاهی با حضور در خبرگزاری ایلنای گلستان اظهار کرد: گلستان دروازه ورود به کشورهای CIS است و به یک بازار چند صد میلیون نفری دسترسی دارد و مسئولان باید از این ظرفیت برای توسعه تجارت به خوبی استفاده کنند. اگر از این ظرفیت ها استفاده شود  قطعا زمینه پویایی و رونق اقتصادی گلستان و اشتغال برای جوانان فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۲۰۰ دستگاه کامیون‌ از گمرک اینچه برون تردد می‌کند که پیگیر و در صدد افزایش تردد کامیون‌ها هستیم و در سال گذشته کالاهای غیرنفتی گلستان به ۲۹ کشور جهان صادر شده است.

وی گفت: همچنان برای احداث بازارچه مرزی حسنقلی- گمیش‌تپه در شمال گمیشان تلاش می‌کنیم و قطعا با راه اندازی این بازارچه مرزی توسعه اقتصادی در استان را شاهد خواهیم بود. توسعه روابط گلستان با کشورهای آسیامیانه در سال جدید با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ۲۹۱ مین سالگرد تولد شاعر و عارف نامی و بلند آوازه  ایرانی ترکمن مختوم قلی فراغی در ۲۷ اردیبهشت برگزار می شود. در این مراسم مانند سال های اخیر مهمانان داخلی و خارجی حضور  پرشکوهی خواهند داشت.

وی یادآور شد: مختومقلی فراغی یک شخصیت  معنوی و تاریخی ایرانی است که وجهه بین المللی نیز دارد و از مسئولان که در برگزاری این مراسم دخیل هستند خواهش می کنیم حضور جدی داشته باشند و نیز مساعدت کنند که این مراسم به بهترین شکل  ممکن برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک هئیت ۳۹ نفره از اعضای پارلمان ترکمنستان، شورای خلق مصلحتی، ریش سفیدان و....حضور داشتند. پیش بینی می‌کنیم در سالجاری نیز مردم و مقامات محلی  حضور پرشکوهی در مراسم تولد این شاعر بزرگ ایرانی  داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز