خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی لرستان به چرخه تولید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۰۲۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی استان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون به چرخه تولید بازگشته که ۱۶ واحد از این تعداد پرورش مرغ گوشتی است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور  با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال لرستان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی بوده و از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود سه هزار و ۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی است.

وی افزود: سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در لرستان انجام می شود که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است ادامه داد: همچنین ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن طی فعالیت دولت سیزدهم در لرستان به بهره‌برداری رسیده است.

شاهرخی با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اضافه کرد: سال گذشته ۲۶ هزار تن معادل پنج هزار میلیارد ریال در مصرف آرد استان صرفه‌جویی شد.

وی یادآور شد: تولید گندم لرستان از ۱۲۳ هزار تن در دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش یافته و در حوزه گلخانه نیز سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در لرستان از ۲ هزار و ۲۰۰ به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است تصریح کرد: ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است که برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نیز در این خصوص راهگشا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز