خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار استان خبر داد؛

اجرای مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در فارس

اجرای مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در فارس
کد خبر : ۱۴۶۶۸۵۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس از اجرای مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ‌ الکترونیکی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحید خداپرست، آغاز این طرح را حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم دانست و اذعان داشت که این دهک ها مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

وی به این نکته اشاره کرد که اعتبار جدید ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس یادآور شد که مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. به گفته خداپرست خانوارهای مشمول طرح می‌توانند اقلام سبد غذایی را در یک ماه و متناسب با نیاز خود خریداری کنند و اجباری در خرید همه اقلام به صورت یک جا وجود ندارد.

وی اذعان داشت: در طرح فجرانه یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد، منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

خداپرست توضیح داد که خانوارها می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کنند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست. به ‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات امکان‌پذیر است و یارانه هر قلم غذایی به ‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس به این نکته اشاره کرد که 11 قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

خداپرست با بیان اینکه طرح فجرانه در بستر شبکه ملی اعتبار (شما) با عاملیت شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر دستگاه‌ها اجرایی خواهد شد، عنوان کرد که یارانه‌بگیران متقاضی باید توجه داشته باشند قیمت روز این اقلام بر اساس کالاهای مرجع بوده و در خصوص کالاهایی با قیمت بالاتر مابه‌التفاوت را از محل حساب خود پرداخت خواهند کرد.

وی توضیح داد که متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند. برای دریافت این نرم افزار نیز می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کرده و از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز