خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی وکلای کشور:

آلودگی نیروگاه شهید رجایی از اولویت‌های امسال مرکز کانون وکلای دادگستری قزوین است

آلودگی نیروگاه شهید رجایی از اولویت‌های امسال مرکز کانون وکلای دادگستری قزوین است
کد خبر : ۱۴۶۵۲۴۵

عضو شورای عالی وکلای کشور و رئیس هیئت مدیره مرکز کانون وکلای دادگستری قزوین گفت: حفظ باغستان سنتی و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، بررسی وضعیت کودکان کار و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، مقابله با قطع درختان و حفر چاه‌های غیر مجاز، پساب و آلودگی نیروگاه و کارخانه سیمان از اولویت‌های امسال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، به مناسبت 17 فروردین سالگرد تاسیس مرکز کانون وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده دادگستری استان قزوین مراسمی در مجتمع ایرانیان برگزار شد.

در این مراسم که حسین رجبی دادستان، عباس کاظمی معاون سیاسی و فتوحی مدیرکل سیاسی استانداری قزوین نیز حضور داشتند، جنایات اسرائیل در غزه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق محکوم شد. 

محمد نویسنده عضو شورای عالی وکلای کشور و رئیس هیئت مدیره مرکز کانون وکلای دادگستری قزوین در این مراسم با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب اسراییل در غزه و حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق گفت: این حمله که به شهادت جمعی از مستشاران کشورمان منجر شد بیانگر استیصال اسراییل است. 

وی افزود: به مناسبت سالروز تاسیس کانون وکلا گرد هم آمده ایم و در پاسداشت حقوق عامه اقدامات و فعالیت‌هایی که مرکز کانون داشته را مرور کرده و امیدواریم امسال به نقطه خوبی برسیم.

نویسنده بیان کرد: 24 سال پیش سنگ بنای نهادی گذاشته شد که با هدف تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی بود و یکی از نهادهای خانه ملت منشا خدمات حقوقی شد. 

وی اظهارداشت: آسان کردن دسترسی مردم به خدمات حقوقی، صیانت از حقوق عامه و تعیین معیارهای اسلامی بر وکالت و نظارت بر حسن اجرا و گسترش فرهنگ استفاده از وکیل و استفاده از مشاوره و معاضدت قضایی از اهداف تاسیس کانون وکلاست. 

رئیس مرکز وکلای دادگستری استان قزوین یادآورشد: این مرکز از سال 86 در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با 503 وکیل پایه یک و 244 کارآموز وکیل در 5 شهرستان و 19 حوزه قضایی به مردم خدمت می کنیم. 

وی گفت: قزوین از مراکز شناخته شده کشور در حوزه علمی و آموزشی است و توسعه متوازن و تربیت وکلایی کارامد برای ارائه خدمت شایسته را در دستور کار قرار داده ایم.

نویسنده بیان کرد: 22 هزار نفر ساعت نشست علمی برای کارآموزان سال‌های 98 تا 1401 و برگزاری 250 سمینار علمی کارآموزی 7 همایش علمی و 86 نشست با عنوان دوشنبه‌های حقوقی ابن مرکز را به قطب فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور تبدیل کرده است. 

وی تصریح کرد: رویکرد ما برای تربیت وکلایی توانمند ارتقای سطح خدمات و برگزاری مطلوب آزمون‌های اختبار است. 

نویسنده افزود: 17 فروردین روز پاسداشت حقوق عامه است و مرکز وکلای استان با همکاری مرکز کارشناسان اقدامات مهمی از جمله کارشناسی ساختمان‌های ناایمن را انجام داده و برگزاری 50 نشست مشاوره حقوقی در مساجد، همایش عدالت ترمیمی و نشست حقوق حیوانات و هم اندیشی با صاحب نظران استان برای بررسی صنایع آلاینده و پسابها از فعالیت‌های انجام شده است. 

وی بیان کرد: سیاست مرکز وکلای در سال جاری دستیابی به 4 هدف مهم است. 

نویسنده افزود: تدارک مقدمات لازم در ایجاد زیرساخت های مناسب در مرکز، فعالیت‌های علمی و کاربردی، معرفی الگوهای برجسته، تربیت وکیل نمونه و ترویج فرهنگ صلح و سازش، تقویت برنامه های قبلی و تجلیل از مفاخر حقوقی و شایستگان حقوقی از اولویت‌ها است. 

وی گفت: حفظ باغستان سنتی و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، بررسی وضعیت کودکان کار و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد، مقابله با قطع درختان و حفر چاه‌های غیر مجاز، پساب و آلودگی نیروگاه و کارخانه سیمان از اولویت‌های امسال است. 

وی ارائه 30 هزار مشاوره حقوقی و 291 مورد معاضدت قضایی و پرداخت 60 میلیارد ریال تسهیلات به تعداد 20 فقره را از دیگر اقدامات مرکز وکلای استان ذکر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز