خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری استان زنجان:

وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور را نگران‌کننده است

وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور را نگران‌کننده است
کد خبر : ۱۴۶۰۳۱۹

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، با بیان اینکه وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور را نگران‌کننده است، گفت: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیکی شهرها رخ می‌دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جعفر قزوینیان، امروز (۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۲) در آیین افتتاح پویش چشم به راهیم، در مجتمع بین‌ راهی شهرشادی پارسیان زنجان، با اشاره به اینکه تمام هدف از برگزاری این پویش، کاهش تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی است، اظهار کرد: در این پویش به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، تبیین می‌شود.  

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، با بیان اینکه وضعیت تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور را نگران‌کننده است، ادامه داد: همین موضوع ما را بر آن داشت تا در ایام نوروز نسبت به این موضوع توجه و همت بیش از پیش داشته باشیم.

قزوینیان با اشاره به ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، افزود: با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقاء ایمنی سفر‌های برون‌شهری و کاهش حوادث رانندگی، پویش ایمنی_فرهنگی تحت عنوان چشم به راهیم در مجتمع بین راهی شهر شادی پارسیان با لحاظ الزامات تقارن ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، اجرا می‌شود.

این مسئول دراستان، تاثیر فرهنگ و تبلیغات را در کاهش تصادفات بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با همراهی رسانه ها در حوزه اطلاع رسانی و دستگاه‌های خدمات‌رسان سعی خواهیم کرد طی ۱۸روز با آموزش مسائل فرهنگی در محل برگزاری پویش به این مهم دست یابیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در پایان اضافه کرد: مطابق تحقیقات صورت گرفته ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیکی شهرها رخ می‌دهد که با اجرای پویش ۳۰_۶۰ می‌توانیم درصد تصادفات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز