خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قزوین باید جبران شود

کمبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قزوین باید جبران شود
کد خبر : ۱۴۵۹۸۳۲

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین اظهارداشت: متاسفانه زیرساخت های فرهنگی و هنری در شان هنرمندان قزوین نیست و باید این کمبود با تلاش بیشتر جبران شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پنجشنبه شب در مراسمی با حضور اعلایی استاندار، رجحانی معاون عمرانی، کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین، سردارابراهیمی فرمانده انتظامی استان، صباغی شهردار، ملکی پور فرماندار قزوین، اعضای،شورای شهر، سردار آتانی فرمانده سپاه، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر، حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی شهرداری و هنرمندان شهر قزوین، تئاتر شهر «بزرگترین مجموعه هنری استان قزوین» با هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال در ضلع شمالی بوستان ملت به بهره برداری رسید.

محمدمهدی اعلایی افزود: استان قزوین در حوزه تئاتر، سینما، موسیقی و بسیاری از حوزه های فرهنگی و هنری، هم در عرصه ظرفیت های تولیدی و هم در بخش علاقه مندی به این هنرها از غنای بالایی برخوردار است، ولی متناسب با آن امکانات و تجهیزات نداریم بویژه در حوزه سینما و سالن موسیقی استان مشکلات جدی دیده می شود.

استاندار قزوین یادآورشد: نگاه دولت این است که زیرساخت های فرهنگی و هنری در کشور و استان تقویت شود و در این راستا در سفر سال گذشته رئیس پجمهور به قزوین اعتباراتی در زمینه فرهنگ و هنر از جمله برای راه اندازی شهرک محتوا جذب شد و امیدواریم این جهت گیری ها برای توسعه فرهنگ و هنر نقش بیشتری داشته باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: در راستای حمایت از هنرمندان عمارت سپهدار نیز در اختیار اداره ارشاد قرار می گیرد تا این فضای تاریخی تبدیل به گالری هنرهای تجسمی شود.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در اراضی الحاقی بالای اتوبان قزوین نیز تاکید ویژه ای برای زیرساخت های فرهنگی و هنری شده و امیدواریم در سال های آینده توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در شان مردم و هنرمندان شاخص محقق و ایجاد شود.

استاندار قزوین در پایان با اشاره به فرارسیدن ۲۵ اسفند روز شهادت شهید باکری و روز شهردار گفت: شهید باکری نماد یک مسئول متخصص، متعهد و کاربلد است که به عنوان الگوی خدمت گذاری صادقانه مطرح بوده و با تبریک  این روز به تمامی شهرداران امیدواریم همه بتوانیم در راه خدمت مضاعف به مردم در مسیر این شهید عزیز گام برداریم.

در ادامه از لوگوی تئاتر شهر قزوین رونمایی و از سازندگان مجموعه تئاتر شهر تقدیر شد.

در این مراسم تفاهم نامه احداث 330 واحد مسکونی در طرح بازآفرینی در بافت فرسوده هادی آباد توسط شهردار و مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین امضا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز