خبرگزاری کار ایران

وزیر کار خبر داد؛

کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در کشور

کاهش دو درصدی نرخ بیکاری در کشور
کد خبر : ۱۴۴۷۷۸۳

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در کشور دو درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، سید صولت مرتضوی امروز دوشنبه در بازدید از شیر پگاه لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت : لرستان استانی مستعد با زیرساخت‌های مناسب است.

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه در این سفر ازچندین کارخانه وابسته به موسسات زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کردیم، بیان کرد: امروز همزمان مراسم بهره‌برداری از سه گاوداری سنگین در سه استان کشور با ظرفیت ۱۸ هزار راس دام سنگین و تولید مطلوب شیرو گوشت انجام شد.

 مرتضوی گفت: براساس دستور رئیس جمهور برای ایجاد تراز اشتغال در لرستان کارگروه‌های ویژه‌ای تشکیل شده که گام اول را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برداشته و شب گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تصمیمات خیلی خوبی در حوزه صندوق سرمایه‌گذاری شستا، صندوق بازنشستگی کشور وصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در حوزه کارهای اجتماعی و آموزشی نیز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و بهزیستی طرح‌های مناسبی داشت، ادامه داد: تعداد قابل توجهی مصوبه داشتیم و مقرر شد این مصوبات در سطح استان سرمایه‌گذاری، تولیدی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی  است.

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه امید می‌رود این گام سبب شود همواره شاهد کاهش نرخ بیکاری در لرستان باشیم، تصریح کرد: البته نرخ بیکاری استان قدری از متوسط کشوری بالاتر است اما در دو سال گذشته تعداد اشتغالی که در استان ایجاد شده منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه اگر نرخ بیکاری را در کشور دو درصد کاهش دادیم در لرستان بیش از ۳.۵ درصد کاهش داشته؛ البته ظرفیت استان بزرگ است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، بیان کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک توازن و تعادلی در حوزه اشتغال و اهتمام جدی برای سرمایه‌گذاری در لرستان صورت گیرد.

مرتضوی اضافه کرد: در سفر اول هیات دولت به استان به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور مسئول سفر و مصوبات آن بودم؛ مصوبات سفر همچون (مسکن، راه‌آهن و سدسازی) به بهره‌برداری و یا مرحله بهره‌برداری رسیدند و یا در دست اجرا هستند.

وی خاطرنشان کرد: لرستان برای رسیدن به جایگاه خود نیازمند تلاش مدیران است و پیش‌بینی می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک لرستان را جرگه استان‌های برخوردار در همه عرصه‌ها شاهد باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بسته ترکیبی از سرمایه‌گذاری دولت، شرکت‌های شبه دولتی و بخش خصوصی طراحی خواهیم کرد البته بخشی از آن طراحی شده و پس از جمع‌بندی تقدیم هیات دولت خواهد شد تا با پیگیری‌های معاونت اجرایی رئیس جمهور آنهار ا تعیین تکلیف کنیم.

مرتضوی گفت: امیدوارم در سال جدید در حوزه اشتغال، مسکن، مهار تورم و اجرای سیاست‌های دولت در رابطه با توزان در پرداخت‌ها بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز