بازدید مدیرکل صمت از روند دریافت و رسیدگی به شکایات صنفی، صنعتی و خدمات
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با حضور در واحد 124 این اداره کل، ضمن بررسی روند دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی در حوزههای مختلف صنفی، صنعتی و خدماتی، دستورات لازم را صادر کرد.
به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل صمت استان البرز، محمد انصاری در این بازدید با اشاره به فرآیند تعریف شده در خصوص دریافت شکایات مردمی گفت: آمار احصاء شده از تعداد شکایات مردمی در خصوص نوع اقلام کالایی یا خدمات صنفی تعریف شده، در تصمیم گیری های استانی در تامین و اصلاح روند عرضه کالاها تاثیر مستقیمی دارد.
وی اضافه کرد: فعالیت عملکرد واحد 124 در جلب اعتماد مردم به اقدامات نظارتی دستگاه های متولی کاملا موثر بوده و فعالیت آن در دو شیفت کاری باید تداوم داشته باشد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: از ابتدای امسال 19 هزار 403 مورد شکایات مردمی در قالب شکایات تلفنی و حضوری در بخش های مختلف صنفی، صنعتی و خدماتی دریافت شده است.
انصاری تصریح کرد: بیش از 95 درصد شکایات بررسی و تعیین تکلیف شده اند و از مجموع شکایات دریافتی، تخلف حدود 30 درصد واحدهای صنفی، صنعتی و خدماتی، محرز و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده اند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تاکید کرد: با دستور ویژه دکتر عبدالهی، استاندار البرز قرارگاه نظارت بر بازار استان تشکیل شده و تا پایان سال تمامی اقلام کالایی و خدمات مورد عرضه در سطح استان مورد رصد و نظارت دستگاه های مسئول قرار خواهد گرفت.
انصاری گفت: همه شهروندان استان در صورت مشاهده هر نوع تخلف گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت، امتناع از عرضه، کالای قاچاق و...، می توانند با تلفن 124 تماس و یا به صورت حضوری به این واحد در محل اداره کل صمت استان البرز مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.