خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر فرهنک و ارشاد اسلامی صورت گرفت؛

افتتاح بخش «هدهد سفید» در کتابخانه سید افضل موسوی زنجان

افتتاح بخش «هدهد سفید» در کتابخانه سید افضل موسوی زنجان
کد خبر : ۱۴۳۴۹۵۸

بخش هدهد سفید (کودک) کتابخانه موسوی شهر زنجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، بخش کتابخانه هدهد سفید زنجان با حضور محمد مهدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدباقر میرعبداللهی معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امراالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد رضاخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم محمدمهدی اسماعیلی، با بیان اینکه کودکان و نوجوانان مهمترین جامعه مخاطب کتابخانه‌ها را تشکیل می‌دهند، گفت: در حال حاضرهمه کتابخانه های کشوردارای بخش کودک و نوجوان هستند مجموعه کتابخانه‌های ویژه کودکان تحت عنوان هدهد سفید نیز درحال افتتاح است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود:از کتابخانه هدهد سفید زنجان بازدید کردم و خوشبختانه جوانب زیبایی شناختی در این کتابخانه رعایت شده است.

وی، خاطرنشان کرد: کتابخانه ها مهمترین پایگاه گسترش فرهنگ کتابخوانی هستند و خوشبختانه در حال حاضر 10 میلیون نفر عضو کتابخانه ها اند که 3 میلیون نفرشان عضو فعال هستند.

این مسئول با بیان اینکه هرکجا کتابخانه افتتاح می‌کنیم با موج گسترده ای از مخاطبین مواجه هستیم، ادامه داد:  کتابخانه فراگیرترین مجموعه فرهنگی کشور است و همه نوع مخاطب را در خود جای می‌دهد.

اسماعیلی اظهار کرد: سیاست جدی دولت گسترش کتابخانه‌ها است و در مناطق محروم گسترش کتابخانه های سیار را در دستور کار داریم.

وی ضمن اشاره به ضرورت ایجاد کتابخانه مرکزی در شهرهای بزرگ عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد کتابخانه مرکزی زنجان را وارد چرخه ادامه کار کنیم و اصرار بر این است این مجموعه فعال شده و ادامه روند ساخت این پروژه کلان فرهنگی طی شود.

این مسئول در پایان ضمن قدردانی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: کتابداران لشکر پرخروش حوزه فرهنگ و جزو بهترین عناصر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران هستند.

در ادامه سید باقر میرعبداللهی، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه کتابخانه یک پایگاه فرهنگی عمومی است، گفت: کتابخانه همه مردم را فارغ از علایق، سلایق، جنسیت و ... به دانایی دعوت می کند.

میرعبداللهی افزود: بیشترین استفاده کنندگان از کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند؛ اگرچه انچه به عنوان تولیدات نشر به ویژه در حوزه ترجمه برای این گروه سنی وجود دارد با وضعیت مطلوب فاصله داشته و نیازمند تلاش و توجه است.

معاون نهاد کتابخانه های عمومی کشورتصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گروه سنی کودک و نوجوان را جلوه و مصداق بارز مردم می‌داند و از همه حوزه‌های فرهنگی دعوت می‌کند واقعی ترین مواجهه را با این گروه سنی داشته باشند.

این مسئول در پایان گفت: بخش هدهد سفید کتابخانه موسوی زنجان شایسته تحسین و قدردانی است و امیداریم این فضای دلفریب و زیبا در خدمت والدین و فرزندان باشد تا در راه کتابخوانی گام بردارند.

گفتنی است کتابخانه کودکان هدهد سفید به مساحت ۳۰۰ مترمربع در طبقه فوقانی کتابخانه سید افضل موسوی گلشهر زنجان قرار دارد و شامل بخش‌هایی از جمله مخزن کتاب و نشریات کودک، سن نمایش، سالن مطالعه، سالن انتظار والدین، اتاق خردسالان، امانت کتاب و بخش اسباب بازی است و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال بازطراحی، تجهیز و آماده‌سازی  شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز