خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

شورای نگهبان افزایش سن بازنشستگی را رد کند

شورای نگهبان افزایش سن بازنشستگی را رد کند
کد خبر : ۱۴۳۲۸۷۰

رئیس شورای هماهنگی کار استان گلستان گفت: شورای نگهبان افزایش سن بازنشستگی را رد کند و افزایش سن و سابقه بازنشستگی هیچ کمکی به افزایش درآمد نمی‌کند.

روح الله تجری در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: متاسفانه مجلس شورای اسلامی پیگیر افزایش سن و سابقه بازنشستگی است و این موضوع قطعا می‌تواند پیامدهای منفی اقتصادی، اجتماعی و ... را داشته باشد.

وی ادامه داد: ما از شورای نگهبان می‌خواهیم که افزایش سن بازنشستگی را رد کند و اگر این اتفاق صورت بگیرد تامین اجتماعی نابود خواهد شد. با افزایش سن بازنشستگی مشکلی حل نخواهد شد و بلکه بیکاری را در جامعه افزایش خواهد داد.

تجری بیان کرد: مجلس و دولت می‌گویند که افزایش سن بازنشستگی راهکاری برای ایجاد تعادل در صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود که قطعا این موضوع به نفع مردم نخواهد بود. مجلس در آخر کار خود قرار دارد و در این شرایط نمی‌توانند سن بازنشستگی را تغییر دهد و از شورای نگهبان می‌خواهیم ورود جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این مردم هستند که باید تاوان سوء‌مدیریت در صندوق‌های بازنشستگی را بدهند. کارگران و تشکل‌های کارگری به این مصوبه اعتراض کرده‌اند و کوتاه نخواهند آمد.

وی گفت: قطعا با افزایش سن بازنشستگی موجب نا امیدی در جامعه خواهد شد و بدتر از همه این موضوع کاملا یک‌طرفه است و فقط به سود دولت خواهد بود و ما هم با آن مخالفت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک انتخابات قرار داریم باید اقداماتی صورت بگیرد که جامعه کارگری به آینده امیدوار باشد که این موضوع باعث افزایش مشارکت در انتخابات خواهد شد. کارگران مشکلات مالی شدیدی دارند و در این مواقع مجلس قانونی وضع کند که به نفع جامعه کارگران باشد نه اینکه به ضرر این قشر زحمت کش باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز