خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

تزریق تسهیلات به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی از محل تبصره 18

تزریق تسهیلات به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی از محل تبصره 18
کد خبر : ۱۴۲۵۴۴۷

فرآوری ۳۰ تن انجیر سیاه در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص تسهیلات از محل تبصره 18 به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در حاشیه بازدید از مجموعه بسته بندی، فرآوری محصولات کشاورزی  استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه صنایع تبدیلی  و تکمیلی در سطح استان وجود دارد و لازم است با جذب سرمایه گذار بتوانیم از این ظرفیت ها به بهترین شکل ممکن بهره لازم را ببریم.

وی افزود: 3 هزار و 500 هکتار انجیر سیاه در لرستان داریم که در خاورمیانه بی نظیر است که متاسفانه تاکنون در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی این حوزه کاری صورت نگرفته بود اما خوشبختانه امسال به صورت آزمایشی توسط شرکت کیمیا تسنیم تجارت شرق 30 تن با کیفیت بسیار عالی فرآوری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: قطعا می تواند با توسعه این محصول در سطح کشور به راحتی به فروش برود و ارزش افزوده در بخش ایجاد کند و در زمینه اشتغال و اقتصاد استان نقش مهمی داشته باشد.

 شاهرخی اظهار کرد: در حوزه حبوبات به ویژه کشت نخود نیزدر سطح زیر کشت در کشور رتبه اول را داریم که نیاز بود در بحث فرآوری و بسته بندی اقداماتی صورت گیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون 13 واحد فرآوری، بسته بندی، صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان به افتتاح و بهره برداری رسیده است و برنامه ریزی به گونه ای است که تا دهه فجر 5 واحد دیگر به مرحله افتتاح برسند تا بخشی از این ضرورت در استان که سالیان سال مغفول مانده است را جبران کنیم. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: هر چه به سمت ایجاد زنجیره تولید برویم قطعا می توانیم اشتغال بیشتری را ایجاد و به اقتصاد کشاورز، تولید کننده و کارآفرینان نیز کمک کنیم و به تبع بهره وری در محصول نیز افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد:  70 واحد در حوزه صنایع بسته بندی، فراوری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و... داریم که بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

شاهرخی گفت: برای این تعداد واحد، تسهیلاتی از محل تبصره 18 سال 1402 در نظر گرفته شده است. در صورتی که این میزان تسهیلات محقق شود به سطح خوبی در ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان خواهیم رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز