خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان یزد خبرداد؛

آزادی ۱۱۲ زندانی غیرعمد استان یزد با گذشت ۱۰۲ میلیاردی شکات

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۳۰۸

رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی تعداد ۱۱۲ زندانی غیرعمد با مشارکت نیکوکاران و همراهی خوب شکات در گذشت بخشی از دیون از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد؛ غلامعلی دهشیری در نشست هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۱۲ زندانی غیرعمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که مبلغ بدهی آنها ۲۴۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: در فرآیند آزادی از طریق پذیرش اعسار از سوی مراجع قضایی و قضات دادگاه‌ها مبلغ ۱۰۷ میلیارد تومان بود و شکات نیز در این پرونده ها خود به مانند خیر عمل کرده و مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان را گذشت کردند.

دهشیری افزود: مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل و آورده مددجو به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۱۲ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

این مسئول با تشریح نوع محکومیت این مددجویان ادامه داد: از این تعداد، ۷۱ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۳۵ مددجو محکوم به پرداخت مهریه، تعداد ۴ محکوم مربوط به پرداخت نفقه و تعداد ۲ محکوم نیز مربوط به دیه حوادث کارگاهی بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد ضمن تقدیر از تلاش های بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۲۲ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۹۰ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۱ مددجو زن و ۱۰۱ مددجو نیز مرد بودند.

دهشیری ضمن گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته بسیج به همت ستاد دیه استان و با همکاری بسیج حقوق دانان و سپاه الغدیر یزد آیین گلریزان زورخانه ای به میزبانی زندان مرکزی یزد برگزار و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از سوی نیکوکاران استان اهدا شد.

وی عنوان کرد: مجموعه ستاد با همکاری بسیج حقوق دانان تا ۱۲آذر ماه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج حقوقدانان این پویش را ادامه داده تا زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز