خبرگزاری کار ایران

شرکت های دانش بنیان سرمایه‌های واقعی کشور هستند / وضع سراشیبی صنایع داروسازی دغدغه آذربایجان‌شرقی بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۰۷۳

وزیر امور اقتصاد و دارایی فارغ التحصیلان خبره فعال در شرکت‌های دانش بنیان را سرمایه‌های واقعی کشور در حوزه صنعت از جمله صنعت داروسازی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، « سید احسان خاندوزی » روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خط تولید سِرُم سازی شرکت دانا در تبریز اظهار کرد: اگر اقتصاد مقاومتی مصداق داشته باشد آن را امروز در این شرکت می بینیم که در جهت خودکفایی بیشتر صنعت داروسازی همت کردند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان خبره فعال در شرکت های دانش بنیان سرمایه های واقعی کشور در حوزه صنعت از جمله صنعت داروسازی هستند، به مدیران واحدهای داروسازی حاضر در این مراسم، گفت: باید از اکنون برای طرح های توسعه ای دست به کار شوید و ما را در کنار خود بدانید.

خاندوزی با بیان اینکه کاهش وابستگی در حوزه سلامت کشور افتخاری بزرگ است، گفت: دولت در این خصوص اهتمام جدی دارد.

دولت مشکل نقدینگی واحدهای داروسازی را حل کرد

استاندار آذربایایجان شرقی با بیان اینکه یکی از دغدغه های استان وضع سراشیبی صنایع داروسازی بود که حتی برخی از خطوط تعطیل شده بود، گفت: مشکل نقدینگی این صنعت در استان با کمک دولت حل شد.

«عابدین خرم» هم در این مراسم اظهار کرد: دولت تلاش کرد تا از راکد شدن مجموعه‌های داروسازی جلوگیری کند.

وی با اشاره به همت جهادی در راه اندازی خطوط تولید جدید داروسازی در استان آذربایجان شرقی، گفت: این استان قطب تولید دارو و تحقیقات در این حوزه است.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های داروسازی، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های داروسازی را نمی‌توان در انتطار گذاشت چون درمان تعطیل بردار نیست و باید از کارخانه‌های تولیدی حمایت ویژه کرد.

نظام بانکی ملزم به خروج از بنگاه داری است

« ابوالفضل نجارزاده » مدیرعامل بانک ملی هم با بیان اینکه در نظام بانکی بر اساس راهبرد دولت ملزم به خروج از بنگاه داری هستیم، گفت: این سیاست اصلی ما است اما مانع توجه ما به شرکت های تابعه نیست.

وی با بیان اینکه منابع بانکی صرف امور زیربنایی و توسعه ای کشور می شود، گفت: در بانک ملی طبق سیاست های دولت سرمایه گذاری جدید را شروع می کنیم و زمانی که وااحدهای تولیدی بی نیاز از حضور بانک ها شدند ما خارج می شویم.

سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریالی شستا در آذربایجان شرقی

«عارف نوروزی» مدیرعامل شستا با اعلام اینکه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا) ۱۲ شرکت در آذربایایجان شرقی دارد، گفت: در این شرکت ها ۶ هزار و ۴۴۶ نفر اشتغال دارند .

وی گفت: در آذربایجان شرقی تعداد هشت پروژه با سرمایه گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در دست اجرا داریم و تا پایان ۱۴۰۳ حداقل سه طرح را تمام می کنیم.

نوروزی افزود: اقداماتی که شستا در نظر دارد در استان به شدت ادامه دارد و به تعهدات خود عمل می کنیم.

وی گفت: شستا در آذربایجان شرقی در زمینه تولید سِرُم و ویال های تزریقی، اقلام دارویی، مصالح ساختمانی و عمرانی، دامداری ، تولید سیمان و لوله های الیافی فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز