خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اداری استان مطرح شد؛

در استان مرکزی رسانه اجتماعی «ویراستی» فعال است

در استان مرکزی رسانه اجتماعی «ویراستی» فعال است
کد خبر : ۱۴۱۶۳۲۹

استان مرکزی یازدهمین استان در توسعه یافتگی فاوا محسوب می‌شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه این استان فعال‌ترین استان در شبکه‌های محلی دولت در بستر فضای مجازی است، گفت: در این استان به صورت نسبی و در بستر فضای مجازی، رسانه اجتماعی «ویراستی» فعال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود: اکثر مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حضور فعال در شبکه مجازی ویراستی دارند.

وی ادامه داد: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این شبکه پاسخگوی مشکلات و سئوالات مردم‌ هستند. در این راستا مدیرانی که هنوز به این نهضت ملحق نشده‌اند، لازم است که با قدرت در این شبکه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: استان مرکزی یازدهمین استان در توسعه یافتگی فاوا محسوب می‌شود و 1117 روستا در استان دارای پوشش ارتباطی هستند.

مهدی نعیمی افزود: از مجموع 117 روستای بالای 20 خانوار در استان مرکزی، 50 روستای دیگر باقی‌مانده است تا با اتصال آنها به اینترنت، تمامی روستاهای این است تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گیرند.

وی ادامه داد: 861 روستا در استان مرکزی متصل به شبکه ملی اطلاعات هستند و دسترسی روستاها به اینترنت بر اساس آمار سامانه دیار 93 درصد است. همچنین 9 روستاها در استان فاقد زیرساخت پایه هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استان مرکزی به اجرای طرح تات در استان اشاره کرده و اظهار داشت: 269 کیلومتر طرح تات در این استان انجام شده و روستاها به شبکه فیبر نوری متصل شدند.

نعیمی به تعداد روستاهای استان مرکزی که در دولت سیزدهم به اینترنت متصل شده‌اند اشاره داشته و تصریح کرد: در دولت سیزدهم 159 روستای جدید در استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند و که بیشترین اتصال مربوط به شهرستان‌های ساوه و اراک هستند.

وی بیان داشت: 760 کیلومتر فیبر نوری جدید در شهرستان‌های تفرش، خمین، دلیحان، شازند، خمین و محلات در دست اقدام است که 170 کیلومتر آن از طرف وزارت ارتباطات برای اجرا به اپراتور مخابرات ابلاغ شده‌ است.

مدیرکل فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استان مرکزی تأکید کرد: در مصوبه سفر ریاست جمهوری 83 سایت جدید ایجاد شده یا به نسل 3 و 4 ارتقا پیدا کرده‌اند. در این رابطه استان مرکزی در حوزه فیبر نوری، توسعه فیبر و کسب‌وکارها جایگاه خوبی دارد.

نعیمی با تأکید بر اینکه در زمان انتخابات در شعب انتخاباتی وضعیت خوبی خواهیم داشت، ابراز داشت: اما حدود 200 سایت در حوزه انتخابات مشکلاتی دارند که امیدواریم این مشکلات تا زمان انتخابات رفع شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز