خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اقتصاد دیجیتال برای پیشرفت کشور یک ضرورت محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۳۰۴

در اینترنت تلفن همراه به طرف نسل پنجم در حرکت هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال برای پیشرفت کشور یک ضرورت محسوب می‌شود، گفت: اگر کشور اقتصاد و دارایی دیجیتال نداشته باشد به سکوی پیشرفت کشورهای دیگر تبدیل می‌شود. بر این اساس است که باید همپای دنیا پیش برویم.

به گزارش ایلنا، عیسی زراع‌پور در جریان سفر به استان مرکزی و در جلسه شورای اداری شهرستان تفرش، افزود: در آینده سکوهای پیشرفت هستند که کشورها را اداره می کنند و این فرایند از عهده حکمران داخلی بر نمی‌آید. دیگر مرز جغرافیایی مفهوم ندارد و کاربران پلتفرم، جای همه چیز را می‌گیرند.

وی به موضوع پوشش‌دهی فیبر نوری در کشور اشاره کرده و ادامه داد: پوشش 20 میلیون خانواری شهرهای مختلف کشور به فیبر نوری تا 3 سال آینده هدفگذاری شده و از تمامی ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در اینترنت سرعت مهم است، اظهار داشت: اگر برای افزایش سرعت اینترنت در گذشته اقدام نشد، علت آن سختی کار بوده است و باید این اقدام در بازه زمانی 10 سال گذشته انجام می‌شد. در شرایط فعلی به دنبال افزایش سرعت اینترنت هستیم.

زراع‌پور به شبکه ملی اطلاعات اشاره داشته و تصریح کرد: مجموعه فعالیت در این حوزه از 23 درصد به 63 درصد رسیده و افزایش سرعت اینترنت از 400 روستا به 5200 روستا رسیده است. ضریب نفوذ اینترنت روستایی در ایران 94 درصد است، در حالی که میانگین جهانی کمتر از این میزان است.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمام قد حامی پلتفرم‌های داخلی است، بیان داشت: امروز اکثر پلتفرم‌ها ایرانی است و از ظرفیت داخلی استفاده می‌شود. طبق آمار و ارقام موجود ماه گذشته بیش از 27 میلیون کاربر از ایتا و 40 میلیون نفر از روبیکا استفاده کردند که نشان از موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در اینترنت تلفن همراه به طرف نسل پنجم در حرکت هستیم که این فرایند بدون فیبر نوری معنا ندارد و اکنون این آمادگی وجود دارد که از نسل 4 به 5 برسیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز