خبرگزاری کار ایران

اختلاف در بین اعضای شورای شهر کرمانشاه/ به دستور رئیس شورا درب سالن جلسات قفل شد

اختلاف در بین اعضای شورای شهر کرمانشاه/ به دستور رئیس شورا درب سالن جلسات قفل شد
کد خبر : ۱۴۱۰۷۳۱

به دستور رئیس شورای شهر کرمانشاه، درب سالن جلسات این نهاد شهری بر روی اقلیت اعضای آن بسته شده است و از تشکیل جلسات خودداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه و به نقل از  برخی از اعضای شورای شهر کرمانشاه، امروز (اول آبان) به دعوت رئیس شورا قرار بود جلسه رسمی شورا برگزار شود، اما وقتی تعدادی از اعضا در زمان مقرر در محل شورا حاضر می شوند، با درهای قفل شده سالن جلسات مواجه می شوند.

آنطور که یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه می‌گوید، قفل کردن درب سالن جلسات شورا با دستور رئیس شورا انجام شده است.

سیداحسان احسانی عضو شورای شهر کرمانشاه، در جمع خبرنگاران، در این خصوص گفت: براساس دعوتنامه ارسالی از سوی رئیس شورا که به همه اعضاء ابلاغ شده، مقرر بود ساعت ۱۰ صبح امروز (دوشنبه، اول آبان) جلسه رسمی شورای شهر کرمانشاه برگزار شود. 

وی افزود: طبق دعوتنامه ارسالی، در نشست امروز قرار بود برخی موضوعات از جمله لوایح و نامه های ارسالی از طرف شهرداری مورد رسیدگی قرار گیرد، اما علیرغم اینکه در ساعت مقرر پنج نفر از اعضای شورا، یعنی من به همراه آقایان هاشم درویشی، سیدمیثم موسوی اجاق، سیدپیمان موسوی و احسان حیدریان به محل شورا مراجعه کردیم، با درهای بسته و قفل شده سالن جلسات مواجه شدیم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: پس از پیگیری‌ها، مسئول حراست و دبیرخانه شورا اعلام کردند که طبق دستور رئیس شورا درب سالن جلسات قفل شده و او عنوان کرده شورا تعطیل است. 

وی ادامه داد: براساس آئین نامه داخلی و اجرایی شوراهای شهر، تعطیلات شورا باید به تصویب اعضای شورا برسد، اما رئیس شورای شهر کرمانشاه با قدرت خود اقدام به تعطیل کردن شورا کرده که خلاف قوانین و آئین نامه های شورا است. 

این عضو شورای شهر کرمانشاه اضافه کرد:  نمی شود گفت رییس شورا، قانون و آئین نامه های داخلی شورای شهر را نمی‌داند چرا که ایشان چند دوره در شورای شهر بوده به خوبی با قوانین و آئین نامه‌ها آشنایی دارد.

احسانی در پاسخ به این سئوال که مگر دعوتنامه نشست امروز از سوی خود رئیس شورا امضاء و ارسال نشده است، گفت: همین طور است، اما دلیل اینکه آقای زرافشانی درب سالن جلسات را قفل کرده و خود به جلسه نیامده و ما را نیز معطل کردند، نمی دانیم. 

وی در خصوص اینکه آیا در نشست امروز شورا غیر از بررسی لوایح و نامه های ارسالی شهرداری، موضوع دیگری هم در دستور کار قرار داشت، افزود: با توجه به اینکه اخیرا یکی از اعضای شورای شهر سلب عضویت شده، طبق قانون در اولین نشست شورای شهر باید مراسم تحلیف عضو علی البدل برگزار و او به عنوان عضو جدید معرفی می‌شد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه نیز در گفت‌وگویی در خصوص دعوت اعضای شورای شهر برای برگزاری جلسه رسمی این شورا و بسته بودن درب سالن جلسات، گفته است: امروز چهار عضو شورا درحالی به سالن جلسات مراجعه کردند که نامه مرخصی اعضای شورا به آنها ابلاغ شده و لغو دعوتنامه این جلسه را هم در همان جلسه به آنها اعلام کرده بودیم.

خسرو زرافشانی با اشاره به مرخصی ۱۰ روزه اعضای شورای شهر گفت: چندین جلسه اخیر شورا به دلیل عدم حضور برخی اعضا(گروه اقلیت) به رسمیت نرسیده و تشکیل نشد که مشکلات بسیاری برای شهر و شهرداری ایجاد کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز