خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

پیشرفت اقتصادی گلستان در گرو حمایت و تقویت بخش خصوصی است

پیشرفت اقتصادی گلستان در گرو حمایت و تقویت بخش خصوصی است
کد خبر : ۱۴۰۳۷۵۹

دولت به راه اندازی پروژه‌های صنعتی بزرگ در استان توجه داشته باشد

صنایع بزرگ و متوسط، سهم بسزایی در تولید، رشد و پیشرفت کشور دارند ولی در استان گلستان تاکنون توجه زیادی به صنعت بزرگ نشده است. تعداد زیادی از واحد های صنعتی متوسط و تولیدی گلستان به دلایل مختلفی راکد هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گرگان، بخشی از واحد های صنعتی متوسط و تولیدی‌های گلستان به دلایل مختلفی راکد هستند و راه‌اندازی دوباره این واحدهای راکد گامی اساسی در جهت رونق اقتصادی است. واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی گلستان باید حمایت شوند و پیشرفت اقتصادی گلستان در گرو حمایت و تقویت بخش خصوصی است.

 یک سرمایه‌گذار صنعتی و یا تولیدی اگر بخواهد در استان گلستان سرمایه گذاری کند باید یک بازه زمانی  ۵ الی ۱۰ ساله‌ را برنامه‌ریزی کند. متاسفانه نوسانات اقتصادی در کشور و استان اجازه برنامه‌ ریزی بلندمدت را به سرمایه گذار نمی‌دهد و که همین موضوع مشکلات جدی برای توسعه صنعتی گلستان به وجود آورده است.

واحد های صنعتی و تولیدی گلستان مشکلاتی مانند معوقات بانکی، رکود، شرایط اقتصادی کنونی، مدیریت ناکارآمد، مشکل بازار، مشکلات درون‌ کارخانه‌ای، مشکل فرسودگی و از کارافتادگی ماشین‌آلات، اختلاف شرکا یا مالکان واحدها، پایین بودن سطح فناوری تولید بنگاه، تامین مواد اولیه و... دارند.

دولت و مجلس با اقدمات اساسی و راهکارهایی مانند تقبل برخی بدهی‌ها، تأمین سرمایه در گردش و تزریق نقدینگی اعمال معافیت‌های ویژه و مواردی دیگر بنگاه‌های تولیدی را از بحران نجات دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان درگفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵ واحد صنعتی راکد دارای مجوز با سرمایه گذاری ۹۵۴۰ میلیارد ریال راه اندازی شده‌اند. خوشبختانه با راه اندازی مجدد این تعداد واحد صنعتی زمینه اشتغال ۴۱۹ نفر در استان فراهم شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر با تلاش‌های مکرر این سازمان حدود ۸۰ واحد صنعتی راکد و غیرفعال دارای مجوز با سرمایه گذاری ۱۳۸۲۴ میلیارد ریال احیاء شده‌اند. با راه اندازی این واحدهای راکد زمینه اشتغال ۸۸۸ نفر فراهم شده است.

حسن زاده بیان کرد: از ابتدای سالجاری پیش بینی سرمایه گذاری جوازهای تاسیس صنعتی صادر شده نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰۰ درصد رشد داشته است. در حال حاضر تعداد ۱۱۲۵ فقره جواز تاسیس صنعتی معتبر با پیش بینی سرمایه گذاری ۶۷۹۹۲۵ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۳۰۲۳۳ نفر در استان گلستان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۶۳ پروانه بهره برداری صنعتی در سال جدید در گلستان صادر شده است و میزان سرمایه گذاری این پروانه‌ها ۷۴۷۷ میلیون ریال بود. با بهره برداری از این واحدهای صنعتی در استان زمینه اشتغال بیش از ۱۶۰۰ نفر فراهم شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۱ درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات انواع کالا از گلستان به کشورهای هدف ۳۷ درصد رشد داشته و طی ۶ ماهه اخیر ۲۵۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار از گمرکات گلستان صادر شد. تخم مرغ، پنیر، پلی استایرن، خوراک آبزیان، تخته، ورق پلاستیکی، کامپاند پلی اتیلن، ید و... از کالاهای صادارتی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز