خبرگزاری کار ایران

اولتیماتوم نماینده گچساران به سازمان محیط‌زیست:

مجوز سد خرسان سه اعطاء شود ورود جدی خواهیم کرد

مجوز سد خرسان سه اعطاء شود ورود جدی خواهیم کرد
کد خبر : ۱۳۹۱۶۶۰

نماینده گچساران و باشت در مجلس یازدهم شورای اسلامی به مسئولان سازمان محیط‌زیست کشور هشدار داد که از اعطای مجوز سد خرسان سه خودداری کنند، در غیر این صورت او به این موضوع، ورود جدی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سیدناصر حسینی پور" با انتشار توئیتی کوتاه نسبت به دادن مجوز به احداث سد خرسان سه، نادیده گرفتن حقوق استان و طبیعت دنا به سازمان محیط زیست هُشدار داد.

وی در این توئیت نوشت:

«ظاهرا در روز هفت شهریور جلسه اعطای مجوز به سد خرسان سه در سازمان محیط‌زیست کشور برگزار می‌شود. 

به این سازمان هُشدار می‌دهم که اگر از حقوق مُسلم این سرزمین کوتاه بیایید به این موضوع ورود جدی خواهیم داشت.»

با وجود این اظهارات نماینده گچساران، پیش از این مدیرکل دفتر ارزیابی زیست‌محیطی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این که مجوز سد خرسان ۳ در سال ۹۶ توسط هیات دولت صادر شده است به ایلنا گفته بود: مصوبه هیات دولت در سال ۹۶ صرفا مربوط به سد و نیروگاه برقآبی خرسان ۳ است و این مصوبه، تاییدی بر مجوز محیط‌زیستی سامانه انتقال آب بین حوضه‌ای مربوط به این سد نیست. این در حالی است که براساس مصوبه چهلمین جلسه شورای عالی آب مقرر شده است که آب مورد نیاز بخش‌هایی از استان‌های یزد، اصفهان، فارس و کرمان از محل سد خرسان ۳ تامین شود که البته وزارت نیرو برای این اقدام باید مجوز جداگانه‌ای دریافت کند. 

وی در ادامه توضیحات خود گفته بود که «در حال حاضر شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان مجری طرح، گزارش ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه خرسان به استان‌های یزد، اصفهان، فارس و کرمان را تهیه و به اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد و دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال کرده است. ابهامات و ایرادات متعدد گزارش ارزیابی اثرات محیط‌زیستی این طرح نیز در قالب نظرات اداره‌کل به دفتر ارزیابی اثرات سازمان اعلام شده است، اما تا کنون سازمان حفاظت محیط‌زیست، هیچ‌گونه مجوزی برای اجرای پروژه انتقال آب از رودخانه خرسان به استان‌های یادشده صادر نکرده است.»

گفتنی است، به نظر می‌رسد براساس اظهارات نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی، در روز هفتم شهریور جلسه بررسی مجوز ارزیابی طرح انتقال آب از سد خرسان سه به فلات مرکزی ایران برگزار خواهد شد، زیرا به گفته مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط‌زیست، خود این سد در سال ۹۶ مجوز لازم برای اجرا را از هیات دولت دریافت کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز