خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد:

ظرفیت‌های اتاق بازرگانی یزد در خدمت گردشگری شهر جهانی است

ظرفیت‌های اتاق بازرگانی یزد در خدمت گردشگری شهر جهانی است
کد خبر : ۱۳۹۱۱۳۲

تغییر نگاه مسئولان به گردشگر خارجی لازم است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه هر موضوعی که در قالب کمیسیون گردشگری نیاز به آموزش دارد باید مطرح شود تا اتاق بازرگانی هر کمک و اقدامی که لازم باشد را در این راستا انجام دهد گفت: ظرفیت‌های اتاق بازرگانی یزد در خدمت گردشگری شهر جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، اصغر آقانبیل در نشست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد که با دستور کار بررسی طرح‌های حمایتی حوزه گردشگری برگزار شد اظهار داشت: قطعا اتاق بازرگانی می‌تواند نقش موثری در توسعه گردشگری ایفا کند ضمن اینکه ظرفیت‌های خوبی در این زمینه فراهم است.

وی با بیان اینکه یزد جزو استان‌های جذاب در حوزه گردشگری است عنوان کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با ورود جدی به بخش‌های تخصصی، می تواند بستری هدفمند فراهم کند و جایگاه موثر در توسعه صنعت گردشگری برای شهر جهانی یزد داشته باشند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه برای توسعه گردشگری و در حوزه آموزش به ویژه در زمینه تشریفات هر اقدامی که لازم است انجام می دهیم ادامه داد: خانواده گردشگری در استان یزد ظرفیت خوبی برای توسعه این صنعت دارد و از باب اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت لذا می توان دوره های آموزشی را بر حسب نیاز برگزار کرد.

وی با اشاره به جایگاه اقتصادی و گردش مالی حوزه گردشگری تصریح کرد: خوشبختانه یزد گام های بلندی در حوزه گردشگری برداشته و این شهر جهانی که تا چندی پیش محل گذر برای رسیدن به مناطق جنوبی بود امروز به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده و بسیاری نیز برای الگوبرداری به یزد سفر می‌کنند.

آقانبیل با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی یزد، دبیرخانه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت است بیان داشت: در بخش های مختلف موضوعاتی که به راحتی نمی توانند حل کنند به اتاق و شورای گفتکو ارجاع داده می شود که تاکنون موضوعات حل شده و چالش ها نیز رفع شده است.

نگاه‌ها به بافت تاریخی یزد عوض شده

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی برای حمایت از دانشجوها در حوزه گردشگری و در راستای پروژه های آن ها آماده است و با توجه به اینکه مسئولان استان نیز دغدغه رفع چالش های حوزه گردشگری دارند، ارتباط خوبی نیز با اتاق در این خصوص شکل گرفته است.

آقانبیل با بیان اینکه ثبت جهانی یزد تا حد زیادی موجب شناخته شدن این شهر به عنوان یک شهر و مقصد گردشگری شد اضافه کرد: از دیگر مزیت‌های ثبت جهانی یزد تغییر نوع نگرش به بافت تاریخی شده و باید برای نسل آینده به عنوان یک میراث پایدار حفظ شود.

وی با بیان اینکه جاذبه های اصلی یزد بافت تاریخی است ادامه داد: خوشبختانه جاذبه های مکمل هم در کنار جاذبه اصلی یزد در این چندسال شکل گرفته که باید تقویت شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی یزد همچنین با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص توسعه گردشگری و افزایش اراده مسئولان برای توسعه این صنعت اظهار داشت: تصحیح اراده و نگاه مسئولان و حتی مردم به صنعت گردشگری و گردشگر خارجی از نگرش سنتی به نگرش نوین ضروری است و لازم است این تغییر نگرش ایجاد شود که این مهم با برنامه ریزی برای اعزام دست اندرکاران این حوزه به برخی کشورها در دستور کار اتاق بازرگانی است تا با مدیریت صحیح و هدفمند، آفت‌ها و آسیب‌های این حوزه به حداقل ممکن کاهش یابد و از سویی دغدغه فعالان حوزه گردشگری نیز رفع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز