خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا همچنان خاموش است

دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا همچنان خاموش است
کد خبر : ۱۳۹۰۶۵۶

بیماران توان پرداخت هزینه رادیوتراپی در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند / افزایش بیماران سرطانی در سنقر نگران کننده است

مسوول انجمن بیماران خاص استان کرمانشاه گفت: سرقتی که در اتاق رادیوتراپی بیمارستان امام رضا در پایان سال گذشته اتفاق افتاد متاسفانه باعث خاموشی دستگاه رادیوتراپی شده و این امر مشکلات فراوانی برای بیماران سرطانی ایجاد کرده است.

حسین بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: در حال حاضر به علت خاموشی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا،  بیماران سرطانی استان مجبورند برای درمان به استان‌های همجوار و حتی مشهد مراجعه کنند که همین امر مشکلات فراوانی برای بیماران کرمانشاهی بوجود آورده است.

بیگلری تصریح کرد: هر چند در استان و در بیمارستان‌های خصوصی رادیوتراپی انجام می‌گیرد اما هزینه آن بسیار بالا است و بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه رادیوتراپی در بیمارستان‌های خصوصی را ندارند و در حال حاضر با مرگ دسته و پنجه نرم می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از شهرهای دیگر از پذیرش بیماران دیگر استان‌ها اجتناب می‌کنند و یا اگر پذیرشی انجام می‌گیرد چند ماهه است و همین امر باعث می‌شود بیماران سرطانی استان نتوانند طبق تجویز و زمانبندی پزشک معالج‌شان درمان خود را انجام دهند و همین امر باعث رنج و عذاب بیماران و خانواده های شان می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، بیمارستان بهارستان که مخصوص بیماران سرطانی است آماده بهره‌برداری می‌باشد که در صورت راه اندازی این بیمارستان و نصب دستگاه‌های رادیوتراپی جدید این مشکل بیماران سرطانی رفع خواهد شد.

مسوول انجمن بیماران خاص استان همچنین اشاره‌ای هم به افزایش سرطان در کشور داشت و گفت: متاسفانه همانگونه که شاهد هستیم انواع سرطان در سال‌های اخیر افزایش داشته است و همین امر در استان کرمانشاه هم به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه افزایش بیماری‌های سرطان در کل کشور وجود دارد اما طبق آمار و ارقام شاهد افزایش چشم گیر سرطان در شهرستان سنقر و کلیایی هستیم که باید مرکز تحقیقات سرطان در این مورد ورود کرده و با بررسی‌های دقیق علت این افزایش غیرمتعارف را مشخص کند و به اطلاع مردم برساند.

قرار است یک مرکز تحقیقات سرطان در سنقر راه اندازی شود

این مسئول افزود: با پیگیری‌های یزدانی عضو هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، حجت السلام والمسلمین حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس و همچنین انجمن بیماران خاص استان قرار است یک مرکز تحقیقات سرطان در سنقر راه اندازی شود تا در خصوص افزایش سرطان در این شهرستان، بصورت تخصصی تحقیق کنند و در این زمینه حتی از خیرین خارج از کشور نیز برای همکاری دعوت شده است و امیدواریم این مرکز بزودی راه اندازی شود.

بیگلری با بیان اینکه خوشبختانه، در استان کرمانشاه بیمارستان‌های امام رضا و طالقانی دو مرکز مهم برای بیماران سرطانی است و بیمارستان بهارستان نیز بزودی افتتاح خواهد شد و پزشکان متخصص سرطان های مختلف نیز در استان وجود دارند بنابراین جای نگرانی نیست و با حمایت دولت، بخش خصوصی و خیرین می‌توان افزایش سرطان را در استان و شهرستان سنقر و کلیایی مهار کرد.

بیگلری با اشاره به توافق صورت گرفته بین انجمن بیماران خاص استان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، گفت: با جلساتی که با این معاونت داشته‌ایم سهمیه‌ای از دارو برای بیماران خاص استان در نظر گرفته شد که بتوانند حداقل به داروهای حیاتی خودشان دسترسی داشته باشند.

وی در  خصوص کمبود داروی بیماران خاص و سرطانی افزود: این کمبود در کل کشور وجود دارد و مختص استان کرمانشاه نیست و انصافا مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت غذا و دارو این دانشگاه هیچگونه کم کاری ندارند و تمام داروهای موجود را در اختیار بیماران قرار می‌دهند.

وی گفت: برخی کمبود داروها در استان‌ها مربوط به سهمیه‌ای است که از سوی وزارت بهداشت و با توجه به تعداد بیماران در نظر گرفته می‌شود وگرنه فکر نمی‌کنم کوتاهی از سوی مسوولان دانشگاه باشد و اکثر بیماران خاص و سرطانی استان به داروهای مورد نیاز دسترسی دارند. 

بیگلری با بیان اینکه ارائه خدمات به بیماران خاص توسط بیمارستان‌های زیر مجموعه علوم پزشکی کرمانشاه رایگان است افزود: در حال حاضر کلینیک بوستان خدمات دندانپزشکی و فیزیوتراپی را به صورت کاملا رایگان برای بیماران خاص استان انجام می‌دهد.

وی افزود: با تمهیدات انجام شده و توافقات صورت گرفته، حتی در مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی اداره کل ورزش و جوانان استان هم خدمات فیزیوتراپی به بیماران خاص انجام می‌گیرد که از این بیماران تقاضامندیم برای دریافت معرفی‌نامه به انجمن بیماران خاص استان مراجعه کنند تا از این خدمات به صورت رایگان استفاده کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به خیرین مردمی داشت و گفت: با اهدای زمین از سوی خیری کرمانشاهی و با حضور قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و نامداری معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه قرار است جلسه‌ای تشکیل شود تا بتوانیم دومین مرکز دیالیز خصوصی استان را بسازیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با توافقات صورت گرفته و ارائه تعرفه از سوی دولت به مراکز خصوصی دیالیز، انجام دیالیز کلیه در مراکز خصوصی کاملا رایگان است و بیماران کلیوی هیچگونه مبلغی در این زمینه پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز