مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد خبر داد؛
امضاء الکترونیکی دفتر ثبت شرکتها از شهریورماه اجباری می شود
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: پرداخت هزینه آگهی و امضاء دفتر ثبت شرکتها از ابتدای شهریور ماه سال جاری بصورت الکترونیکی انجام میشود.
به گزارش ایلنا از یزد، مهدی اقبال اظهار داشت: امضا کنندگان قانونی دفتر ثبت شرکتها ابتدا باید نسبت به خرید گواهی امضای الکترونیک اقدام کنند و با این امکان، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره ثبت شرکتها برای پرداخت هزینه آگهی و امضای دفتر ثبت شرکتها نیست.
وی با بیان اینکه امضا کنندگان قانونی به دو روش میتوانند گواهی امضای الکترونیک خریداری کنند، افزود: خرید گواهی امضا و توکن سخت افزاری یک روش است که متقاضیان میتوانند با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی که امضاء الکترونیکی و توکن ارائه میدهند آن را خریداری کنند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد در ادامه عنوان کرد: روش دیگر، خرید گواهی امضاء همراه از طریق اپلیکیشن کانون سردفتران و دفتریاران و نصب آن بر روی گوشی همراه است.
اقبال با تاکید بر تهیه گواهی امضاء الکترونیک توصیه کرد امضا کنندگان دفاتر ثبت شرکتها جهت اطلاع بیشتر به سایت کانون سردفتران و دفتریاران به نشانیhttps://notary-news.ir/?p=9339 مراجعه نمایند و با توجه به اینکه این طرح در حال حاضر بصورت آزمایشی در حال اجرا است و در کل کشور این امکان فراهم شده است احتمال بروز اختلال میرود.