خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مازندران گزارش می‌دهد؛

سرعت‌گیرهای غیر استانداردی که بلای جان مردم شده‌اند/زیرساخت‌های لازم برای حذف سرعت‌گیرهای غیرمجاز در استان وجود ندارد

 سرعت‌گیرهای غیر استانداردی که بلای جان مردم شده‌اند/زیرساخت‌های لازم برای حذف سرعت‌گیرهای غیرمجاز در استان وجود ندارد
کد خبر : ۱۳۷۹۷۱۵

این روزها با گذری کوتاه به شهرهای مختلف مازندران با بخش وسیعی از سرعت گیرهای غیراستاندارد روبرو می شویم که یک شبه رشد کرده‌اند و از حداقل استانداردها محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مازندران، براساس اعلام‌ مسئولان، بیش از نیمی از تصادفات در مازندران مربوط به عابر پیاده است، عابران پیاده همواره قربانی سرعت بسیار زیاد هستند و به همین دلیل طبق نظر کارشناسان ناگزیر به ایجاد سرعت‌گیرها و کاهنده سرعت در محورهای مختلف شدند و این در حالیست که برخی از سرعت‌گیرها نه تنها مانع از بروز تصادف نیستند، بلکه عاملی مهم در تصادفات جاده‌ای هم به شمار می‌روند.

وجود سرعت گیرها در نقاط مختلف به دغدغه جدی شهروندان در اقصی نقاط مازندران از مناطق روستایی و شهری تبدیل شده است و متاسفانه هیچ نظارتی بر ساخت و ساز این سرعت گیرها انجام‌ نمی‌شود.

برخی از شهروندان مازندرانی با ابراز گلایه از وضعیت کنونی در افزایش تعداد سرعت گیرها در مازندران خواهان بررسی دقیق در این راستا و استانداردسازی در ایجاد آنها، الکترونیکی کردن سرعت‌گیرها و ایجاد پل علائم برقی عابران‌پیاده شدند تا هم با رنگ آمیزی و علائم هشدار دهنده سرعت گیرها افراد را مطلع ایجاد یهویی آنها کنند و هم اینکه ایمنی را افزایش دهند.

 سرعت گیرهای الکترونیکی در دستور کار مسئولان باشد

یکی از شهروندان غرب مازندران به خبرنگار ایلنا گفت: استان مازندران بواسطه گردشگرپذیر بودن در فصل بهار و به خصوص تابستان میزبان‌گردشگران و مسافران از اقصی نقاط کشور است و متاسفانه وجود سرعت گیرهایی که یک شبه قد برافراشته‌اند و حتی برای بومیان نامانوس هستند، مشکلات فراوانی برای گردشگران ایجاد کرده و به نوعی بلای جان و مال مردم شده‌اند.

کجوری با اشاره به اینکه از نظر مسئولان، سرعت‌گیرها کاهنده سرعت هستند، یادآور شد: سرعت‌گیرها به جای آنکه ابزاری برای کنترل سرعت خودروها و پیشگیری از وقوع تصادفات باشد، منجر به ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است و ایمنی و استاندارد تنها چیزی است که در سرعت گیرها لحاظ نشده است.

وی افزود: متاسفانه حداقل‌ها در ساخت سرعت‌گیرها رعایت نشده و به جای اینکه ابزاری برای کنترل سرعت خودروها و پیشگیری از وقوع تصادفات باشد، جان و مال مردم را به خطر انداخته‌اند و باید مسئولان برای افزایش سلامت‌ مردم به جای سرعت‌گیرهای غیراستاندارد به سمت سرعت‌گیرهای الکترونیکی و همچنین پل برقی عابر پیاده حرکت کنند.

رستم زاده یکی از شهروندان مازندرانی با بیان اینکه در کنار همه دغدغه‌های مختلف،  این روزها وجود سرعت گیرها در نقاط مختلف شهری بدون علائم، رنگ و استاندارد لازم برای ما مشکل ساز شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: این سرعت گیرها به جای اینکه موجب نجات جان ما باشد، بلای جان‌ما شده است.

وی افزود: در روزهای گذشته تصادفی به دلیل بی احتیاطی راننده در محدوده راهداری بهشهر اتفاق افتاد و سه تن از همشهریان جان باختند و بعد از آن به سرعت شاهد ایجاد سرعت گیر در این محور از محدوده میدان قدس تا راهداری شدیم که البته با عدم رعایت استانداردهای لازم نه تنها مشکلی را برطرف نکرد، بلکه چون بدون علامت و رنگ بوده بسیاری از موتورسواران و خودروها این سرعت گیرها را ندیده و دچار حادثه شدند.

رستم زاده گفت: متاسفانه برخوردهای فوریتی و بدون توجه به استاندارد سازی در ایجاد سرعت‌گیرها بر مشکلات مردم افزوده است.

نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران در گفت و گویی با اعلام اینکه  حرکت به سمت الکترونیکی کردن سرعت‌گیرها راهکار مهم کشورهای پیشرفته برای کاهش تصادفات و خطرات احتمالی است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای حذف سرعت‌گیرهای غیرمجاز در استان وجود ندارد.

وی افزود: در کنار این موارد، حدود ۳۰۰ پل عابر پیاده در استان وجود دارد که تنها پنج درصد مردم از آن استفاده می‌کنند و امکان استفاده از این‌ پل‌ها برای بسیاری از مردم همچون بیماران و کهنسالان و حتی کودکان وجود ندارد و باید به سمت الکترونیکی کردن سرعت گیرها و همچنین پل‌های عابرپیاده برقی حرکت کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز