خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل برق استان:

برق 11 اداره پرمصرف قزوین قطع شد / در صورت تکرار اسامی ادارت رسانه‌ای می‌شود

برق 11 اداره پرمصرف قزوین قطع شد / در صورت تکرار اسامی ادارت رسانه‌ای می‌شود
کد خبر : ۱۳۶۹۷۶۸

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: با اداراتی که پرمصرف باشند برخورد می‌شود و در همین راستا روز گذشته برق 11 اداره پرمصرف قطع شد که در فاز دوم و در صورت تکرار این روند هفته آینده اسامی ادارات پر مصرف رسانه‌ای می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مسعود خواجه‌وند در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که صبح امروز به مناسبت هفته صرفه جویی در سالن اجتماعات اداره برق برگزار شد، گفت: شرکت برق استان ۶۴۵ هزار مشترک و ۱۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال دارد و ۸۴۷ روستای بالای ۱۰ خانوار داریم که به طور کامل برق دارند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین ادامه داد: قزوین از نظر توزیع برق جزء استان‌های برتر بوده و تلفات تک رقمی داریم، برای بهسازی و توسعه شبکه‌ها اقدامات مختلفی انجام شد که بیش از ۱۰ برابر سال‌های گذشته بود.

وی بیان کرد: در استان ۶۷ درصد انرژی در صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود و میزان مصارف خانگی کمتر است.

این مسئول ادامه داد: برای مقابله با سرقت‌هایی که در حوزه روشنایی‌ها داشتیم، ۴۷ کیلومتر کابل‌کشی هوایی صورت گرفته تا در بلوارها روشنایی نسبی داشته باشیم و ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات روشنایی به بخش روستایی و شهری تزریق شد.

وی عنوان کرد: در راستای هوشمندسازی برای ۱۱ هزار مشترک، کنتور هوشمند نصب شد و با استفاده از این هوشمندسازی مصرف‌ها رصد می‌شود و می‌توان با پرمصرف‌ها برخورد کرد.

خواجه‌وند اظهار کرد: در سال جاری ۱۲ هزار مگاوات ناترازی داریم که ۴۳ درصد آن مربوط به وسایل سرمایشی است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، پاداش صرفه‌جویی از تاثیر بالایی برخوردار بود و باعث شد کاهش مصرف ۴.۵ درصدی در بخش خانگی را شاهد باشیم و ۲۱ درصد مصرف استان هم در بخش خانگی است و بنابراین طرح تشویقی می‌تواند در مدیریت مصرف تاثیرگذار باشد و امسال تمام مشترکین می‌توان از آن استفاده کنند.

مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون در بخش خانگی و ۳۹ میلیارد تومان در بخش صنعتی پاداش داده شد.

وی ادامه داد: تعرفه مشترکین پرمصرف فاقد یارانه برق خواهد بود، در قزوین با طرح‌های تشویقی ۷۲ درصد خوش مصرفی به ۷۸ درصد رسیده است، برای مدیریت مصرف در صنایع هم روز تعطیل صنایع از جمعه به یک روز در طول هفته منتقل شده و همراهی خوبی در این زمینه وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: در استان ۱۳۴ مگاوات ظرفیت نیروگاه تولید پراکنده داریم که خرید تضمینی از آن‌ها صورت می‌گیرد که درحال حاضر ۱۷ مگاوات تولید دارند و گازوئیل آن‌ها هم تامین می‌شود و استان به سمت نیروگاه‌ها و انرژی‌های نو رفته در حوزه بادی و خورشیدی ظرفیت خوبی داریم و یک سوم ظرفیت نیروگاه‌های بادی کشور در قزوین است.

وی ادامه داد: باتوجه به وجود تعرفه مخفف برای قزوین، در این استان به استخراج رمز ارز تمایل زیادی وجود دارد، ۴۳ مرکز و بیش از یک‌هزار ماینر کشف شد.

خواجه‌وند خاطرنشان کرد: تغییر ساعات ادارات در صرفه‌جویی مصرف برق تاثیرگذار است و براساس بخش‌نامه جدیدت ادارات باید ۳۰ درصد در زمان اداری و ۶۰ درصد در خارج از زمان اداری مدیریت مصرف داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز