مدیرکل راهداری استان:
عبور اضافه بار معادن چالش جدی تخریب راههای قزوین است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: عبور اضافه بار معادن از راههای استان یکی از چالشهای بسیار مهمی است که موجب تخریب رویه راهها میشود.
به گزارش ایلنا، جواد حق لطفی گفت: در سال گذشته از 10 میلیون تن بار معادن استان، تنها 22 درصد آنها بارنامه داشتند که این عدد باید افزایش یابد و معادن حقوق دولتی را واریز کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قزوین ادامه داد: امسال به منظور جبران خسارات وارد شده به شبکه جادهای ناشی از بهرهبرداری معادن و فعالیتهای صنایع معدنی در تبصره ۷ بند ت قانون بودجه این امکان فراهم شده تا معادن، درصدی از وصولی حقوق دولتی سهم خود را برای نگهداری و بهسازی راهها اختصاص دهند.
وی عنوان کرد: قزوین از نظر قرارگیری در کریدور ارتباطی شمال و شمال غرب کشور از جمله استانهای پرتردد کشور است و در سال گذشته تردد ۳۲۳ میلیون وسیله نقلیه در جادههای این استان به ثبت رسید.
این مسئول بیان کرد: در سال گذشته، توزیع ۱۶۲ هزار تن آسفالت برای لکه گیری و روکش راههای شریانی، انجام ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی، اجرای ۸۵ کیلومتر عملیات شیب شیروانی راهها و ۴۴ شبانه روز عملیات راهداری زمستانی با توزیع ۲۰ هزار تن ماسه و نمک از جمله فعالیتهای این اداره کل در حوزه نگهداری راهها بود.
وی ادامه داد: برای روکش آسفالت ۶۵۰ کیلومتر راه روستاهای بیش از ۲۰ خانوار و بهسازی ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی که روکش آسفالت آنها در اثر گذر زمان تخریب شده 5 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.