خبرگزاری کار ایران

در حاشیه برگزاری رزمایش مقابله با سیلاب عنوان شد؛

ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در رزمایش مقابله با سیلاب

ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در رزمایش مقابله با سیلاب
کد خبر : ۱۳۵۹۷۴۹

استاندار مرکزی گفت: رزمایش مقابله با سیلاب با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی فعال و همکار در امر مدیریت بحران برگزار شد. همچنین ارتقاء توان و قدرت عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی برای مقابله با بحران‌های احتمالی از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در حاشیه برگزاری این رزمایش، افزود: افزایش سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای شرایط واقعی از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است. در این رزمایش سطح آمادگی دستگاه‌های اجرایی این استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی اقدامات خوب و موفقی در این رزمایش داشتند که جای تقدیر دارد. اما طبق بررسی‌های انجام شده سطح آمادگی برخی دستگاه‌ها به میزان کافی نبود و در این رزمایش نقاط قوت و ضعف شناسایی شد.

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه در فرایند اجرای عملیات‌های تمرینی نقاط ضعف برطرف خواهد شد، اظهار داشت: امید است در اولین فرصت بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، نقاط ضعف پوشانده شود تا در مواجهه با شرایط واقعی، حجم خسارت‌ها به حداقل برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این رزمایش گفت: یکی از حوادث قابل توجه از مجموع حوادث طبیعی، سیلاب است. بر خلاف زلزله این حادثه قابل پیش‌بینی و پیشگیری است و برگزاری این عملیات‌های تمرینی می‌تواند به سطح آمادگی کمک کند.

بهنام نظری افزود: سیلاب‌ها بیشتر در فصل بهار رخ می‌دهد که مردم در طبیعت حضور دارند و بارش لحظه‌ای می‌تواند سبب بروز سیلاب شود. در این مرحله باید قطع آب و برق و گاز مدنظر قرار گیرد تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ایجاد و استقرار امنیت برای حضور و مشارکت دستگاه‌های امدادی از دیگر مسائل در راستای جلوگیری از ترددهای بی‌موقع است که دستگاه انتظامی می‌تواند در این راستا کمک‌رسان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: در این راستا برگزاری عملیات‌های تمرینی مقابله با سیلاب در راستای پیشگیری و پیش‌بینی به موقع حوادث و همچنین کمک به کاهش خسارات احتمالی است که تأثیرات مطلوب و خوبی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این رزمایش گفت: رزمایش مقابله با سیلاب با حضور 25 دستگاه اجرایی استان مرکزی در شهرستان‌های اراک و شازند برگزار شد. این رزمایش با حضور 400 نفر نیروی عملیاتی متخصص و آموزش دیده دستگاه‌های مختلف استان در قالب 200 گروه عملیاتی برگزار شده است.

امید محترمی افزود: آواربرداری و نجات‌ مصدومین و یافتن فوت‌شدگان، تخلیه آب از 2 طریق لایروبی و حفر کانال از سوی دستگاه‌های امدادی از جمله اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در این رزمایش است.

وی ادامه داد: اگر یک روزی استان مرکزی با بحران‌های طبیعی مواجهه شود، مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان با توانایی کامل در صحنه حاضر خواهند شد و نسبت به وظایف خود عمل خواهند کرد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز