خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان فارس:

دو سطح درآمدی به صندوق بیمه روستایی و عشایری اضافه شد / 183 هزار نفر در فارس تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند

دو سطح درآمدی به صندوق بیمه روستایی و عشایری اضافه شد / 183 هزار نفر  در فارس تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند
کد خبر : ۱۳۵۷۳۴۷

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فارس با 174 کارگزار در مناطق مختلف شهری و روستائی تاکنون حدود 183 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش ایلنا، حسن کمالی امروز 23 اردیبهشت  در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: 10 هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی و عشایری در حال حاضر مستمری بگیر این صندوق بیمه‌ای هستند.

وی حداقل مبلغی که یک بیمه پرداز برای یک سال باید پرداخت کند را 750 هزار تومان و حداکثر آن را 4 میلیون و 260 هزار تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سال‌ها قشر عظیمی از جامعه که موتور محرکه و چرخه اقتصاد تولید هستند به فراموشی سپرده شدند و برای تامین مایحتاج زندگی باید حتی در زمان ناتوانی، کهولت و بیماری کار و تلاش خود را ادامه می دادند، گفت: سال 84  و در اجرای اصل 29 قانون اساسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف حمایت از روستائیان و عشایر که شرایط عضویت در دیگر صندوق های بیمه ای را ندارند بتوانند عضو این صندوق شوند و از خدمات آن بهره مند شوند؛ تاسیس شد.

کمالی با اشاره به اینکه هر فعالیت مستلزم توسعه فرهنگی است و اصحاب رسانه با قلم خود و گفتمان و برنامه هایی که دارند می توانند در  تبلیغ و ترویج فرهنگ بیمه ای نهایت همکاری را با این صندوق داشته باشند، اظهارداشت: جامعه هدف  بیمه روستایی و عشایری به دلیل عدم دسترسی به رسانه های گروهی بعضا از اهمیت و مزایای این بیمه اطلاعات کافی ندارند و می طلبد تا فرهنگ بیمه ای ترویج داده شود تا آحاد جامعه  که فاقد بیمه هستند زیر چتر این صندوق های بیمه ای قرار گیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس ادامه داد:  باید تلاش شود تا در آینده همه مردم جامعه  به نوعی حقوق بگیر دولت  باشند تا جامعه  ما از یک رفاه نسبی  برخوردار باشد و مسئولین دغدغه  مشکلات معیشتی و معضلات اجتماعی را نداشته باشند؛ از طرفی نیز جلوی مهاجرت گروه مولد از روستا به شهرها هم گرفته شود و شاهد افزایش نیروی کار و راندمان بهره وری بالا باشیم.

کمالی به اقدامات شاخص امسال و سال گذشته در بیمه روستایی و عشایری فارس اشاره کرد و افزود: این اقدامات در زمینه بهره وری انجام گرفت که افزایش سطوح درآمدی به میزان ۶۰ درصد بود.

وی گفت: صندوق بیمه روستایی و عشایر ۸ سطح وجود دارد که افراد با توجه به بنیه و توان مالی یکی از آنها را انتخاب و بیمه پردازی داشته باشد تا در زمان بازنشستگی از خدمات دولت بهره مند شود.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس  با اشاره به اینکه پایه حقوقی که برای  یک مستمری محاسبه می شود برمبنای سطح درآمدی است که کشاورز و عشایر آن را انتخاب می کند، اظهار داشت: مستمری بگیران هر سال می توانند یک سطح بالاتر را انتخاب کنند و سطوح درآمدی خود را ارتقا دهند.

کمالی گفت: با پیشنهاد همه مدیران استان ها و برای اولین بار دو سطح دیگر به ۸ سطح درآمدی صندوق بیمه روستایی و عشایری اضافه شد؛ در سطح 9 و  10 افرادی که وضع درآمدی بهتری دارند می‌توانند مبلغ مستمری ماهیانه بالاتری بگیرند.

وی حداقل مبلغی که یک بیمه پرداز برای یکسال باید پرداخت کند را 750 هزار تومان و حداکثر آن را ۴۲۶۰ هزارتومان عنوان کرد و افزود: براساس تورم در جامعه سعی شده است تا سطوح درآمدی افزایش پیدا کند تا حقوق پرداختی به مستمری بگیران کفاف زندگی آن‌ها را بدهد.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس از امضا ی چندین تفاهم‌نامه با دستگاه های مختلف خبرداد و عنوان کرد: در راستای این تفاهم نامه ها با سازمان های مختلف افراد واجد شرایطی که هیچگونه پوشش بیمه ای ندارند تحت عضویت صندوق در می آیند.

وی ادامه داد: 15 هزار از مستمری بگیران کمیته امداد و ۸ هزار نفر از مستمری بگیران سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵ میلیون تومان تسهیلات بدون بهره و ضامن به ۱۲۰۰ نفر از مستمری بگیران در فارس پرداخت شد، گفت: بیمه تکمیلی برای مستمری بگیران سراسر کشور پیش‌بینی شد که ۳ استان به صورت پایلوت انتخاب شده اند ودر آینده به کل استان ها  نیز تامین داده می شود.

کمالی عنوان کرد: براساس پیشنهاد ارائه شده به دولت زنان سرپرست خانوار دارای سه فرزند به صورت رایگان عضو بیمه روستایی و عشایری  می شوند و سهم ۵ درصد و ۱۰ درصد آن ها توسط خود دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان فارس افزود: برای 23  دستگاه اجرایی که عضو ستاد توسعه توسعه راهبردی هستند؛ سهمیه تکلیفی مشخص کردیم تا افراد واجد شرایط را شناسایی و به کارگزاران ما در همه استان معرفی کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز