خبرگزاری کار ایران

حکایت پرماجرای پروازهای یزد و گلایه مسافران؛

یزد ایر هم مانعی برای لغو پروازها نشد/منشادی : فرودگاه ها نقشی در تأخیرها ندارند، دلایل اصلی نبود قطعه، نقص فنی هواپیما و شرایط جوی است

یزد ایر هم مانعی برای لغو پروازها نشد/منشادی : فرودگاه ها نقشی در تأخیرها ندارند، دلایل اصلی نبود قطعه، نقص فنی هواپیما و شرایط جوی است
کد خبر : ۱۳۵۶۹۴۰

در ادامه ماجرای پر تکرار تاخیر در پروازها از سال گذشته و راه اندازی شرکت هواپیمایی یزد ایر، این تاخیرها در سال جاری جای خود را به لغو پروازها داده که نشان از بی تاثیری راه اندازی شرکت هواپیمایی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان در استان یزد دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، قصه تلخ تاخیرهای چند ساعته پروازهای مسیرمنتهی به فرودگاه یزد، برای مسافران این شهر جهانی به یک سریال دنباله دار تبدیل شده و در سال جدید این اتفاقات روی دیگر خود را در قالب لغو پروازها آن هم بدون اطلاع قبلی داده است.

هفته گذشته بود که مسافران در فرودگاه بین المللی یزد یک ساعا قبل از پرواز غافلگیر شده و خبر لغو پرواز به آن ها اعلام شد.

برخی از مسافران در رابطه با این اقدام در گفت و گو با ایلنا با انتقاد از وضعیت موجود اظهار داشتند:‌ صرف نظر از تبعات اقتصادی تاخیر و لغو هر پرواز برای شرکت های هواپیمایی اما بی اعتمادی مسافران به ناوگان حمل و نقل هوایی هم به قوت خود باقی است.

مسعود جعفری در این زمینه گفت: به دلیل شرایط کاری به طور متوسط ماهانه پروازهایی را دارم و بارها اتفاق افتاده که به دلیل تاخیر پروازها، برنامه کاریم با موفقیت انجام نشود اما اینکه پروازی به ناگهان لغو شود دیگر زیادی است.

وی با بیان اینکه این موضوع برای استان یزد بیش از سایر استان ها است و در سفرهایی که به استان های دیگر دارم چنین مواردی را نداشتم افزود: متاسفانه وضعیت فرودگاه یزد که نام بین المللی را یدگ می کشد هم مناسب نیست و می طلبد تا این فرودگاه از همه لحاظ تجهیز شود و چنین تحولی می تواند باعث تقویت بنیه اقتصادی و شکوفایی کسب و کار در این شهر شود.

جعفری با انتقاد از کم توجهی مسئولان نسبت به حل نکردن مشکل پروازها در فرودگاه یزد گفت: به نظر می رسد در این شهر عزم و اراده جدی برای حل این مشکل وجود ندارد و مسئولان بیشتر به دنبال شوی تبلیغاتی هستند تا اینکه درمان درد را ارائه کنند.

خدمات رسانی شرکت های هواپیمایی زیبنده شهر جهانی نیست

در سال گذشته انعکاس تاخیرهای متعدد و خسته کننده منجر به واکنش استاندار یزد شد و مهران فاطمی اعلام کرد تاخیر پروازها به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و شرکت ها موظف هستند که خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه دهند که نه تنها این واکنش استاندار بازدارنده نبود بلکه تاخیر در پروازها جای خود را به لغو پروازها داد و می طلبد که نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد استان نگاه جدی تری به این مشکل داشته باشند و پیگیری کنند.

جعفری در ادامه با انتقاد از اینکه همیشه پروازهای یزد تاخیر دارد و در فرودگاه های دیگر به مقصد یزد نیز این موضوع به وضوح دیده می شود اظهار داشت: بارها پیش آمده که پروازهای شهر دیگری مشکل داشته اما با جابجایی پرواز و جلب رضایت مسافران آن پرواز، این بار به دوش مردم نجیب یزد افتاده که همواره واکنشی در این زمینه نداشته است و در حق مردم یزد ظلم شده است.

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد که نخستین مدیر بومی این فرودگاه پس از سال ها در خصوص اتفاقات رخ داده در پروازهای یزد در ابتدا توپ را به زمین سه نهاد دیگر انداخت و عنوان کرد فرودگاه یزد نقشی در این زمینه ندارد.

فرودگاه ها نقشی در تاخیرهای طولانی و لغو پروازها ندارند

کمال دهقان منشادی با بیان اینکه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران که متصدی فرودگاه های کشور است گفت: وظیفه فرودگاه ها آماده سازی زیرساخت های پروازی نظیر ترمینال و باند و دستگاه ناوبری است که در استان تمام زیرساخت ها را داریم و آمادگی پذیرش تمامی پروازهای داخلی و خارجی را داریم.

وی دستگاه دوم متصدی در زمینه پروازها را شرکت های هواپیمایی برشمرد و ادامه داد: این شرکت ها وظیفه جابجایی مسافر را دارند و دستگاه سوم نیز سازمان هواپیمایی کشوری است که وظیفه دادن مجوز پروازی به شرکت های هواپیمایی و نظارت بر عملکرد شرکت های هواپیمایی دارند.

دهقان منشادی با تاکید بر اینکه فرودگاه ها نقشی در تاخیرهای طولانی و لغو پروازها ندارند و وظیفه نظارت نیز با سازمان هواپیمایی است عنوان کرد: مردم نیز حق دارند و نباید این اتفاقات رخ دهد لذا این تاخیرها به دلایل شرایط جوی و نقص فنی هواپیما رخ می دهد که به واسطه نبود قطعه و سن بالای ناوگان است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار منتشر شده ماهانه این تاخیرها برای کل کشور است و همه فرودگاه ها به نوعی با آن مواجه هستند تصریح کرد: آمار ماهانه در دسترس مردم است و می توانند تعداد پروازها، تاخیرها و ابطال ها را روی سایت مشاهده کنند که تمامی فرودگاه های کشور این تاخیرها و ابطال ها را دارند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد در واکنش به این موضوع که عنوان می شود مردم یزد نجیب هستند و پرواز یزد را باطل می کنند و به جای دیگری خدمات می دهند تاکید کرد: چنین موضوعی از پایه بی اساس است و ایرلاین ها چنین کاری را انجام نمی دهند و اینکه تاخیر و لغو پرواز رخ می دهد به واسطه وجود نقص در هواپیما است که با رعایت ایمنی مردم اجازه پرواز نمی دهند.

وی با تاکید بر اینکه حق با مردم است و نباید تاخیر و لغو پروازها رخ دهد اظهار داشت: پیگیر مطالبات مردمی هستیم و مکاتباتی را با سازمان هواپیمایی کشوری انجام دادیم و برای دستورالعمل رعایت حقوق مسافران این موضوع را دنبال می کنیم تا اقدامات لازم و قانونی صورت گیرد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد افزود: انتظار می رود با راه اندازی شرکت هواپیمایی یزد ایر و فعال شدن این شرکت موضوع تاخیرها و لغو پروازها برای مردم یزد خاتمه یابد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز