خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه بهره‌‌وری اداره برق:

روند افزایشی شدت مصرف انرژی در سی سال گذشته / اقدامات بهینه سازی مصرف انرژی امری ضروری و بدیهی است

روند افزایشی شدت مصرف انرژی در سی سال گذشته /  اقدامات بهینه سازی مصرف انرژی امری ضروری و بدیهی است
کد خبر : ۱۳۵۵۶۱۶

رئیس گروه بهره وری و مدیریت مصرف انرژی اداره برق اردبیل گفت: اقدامات بهینه سازی مصرف انرژی امری ضروری و بدیهی است، زیرا اگر این قبیل اقدامات انجام نشود شکاف بین عرضه و تقاضای انرژی افزایش خواهد یافت که این امر پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، فرح جمالزاده در ششمین نشست کارگروه کمیته آموزش و فرهنگسازی مدیریت مصرف برق با بیان اینکه اخیرا تلاش‌های بسیار خوبی جهت افزایش تولید و بهبود وضعیت شبکه های انتقال، فوق توزیع و توزیع صورت پذیرفته است، افزود: لیکن به ثمر رسیدن این تلاش ها نیازمند مدیریت بهینه مصرف در بخش های مختلف مصرف است.

وی گفت: اقدامات بهینه سازی مصرف انرژی امری ضروری و بدیهی می باشد، زیرا اگر این قبیل اقدامات انجام نشود شکاف بین عرضه و تقاضای انرژی افزایش خواهد یافت که این امر پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی را بدنبال خواهد داشت.

جمالزاده اظهار کرد: متاسفانه شدت مصرف انرژی در سی سال گذشته روندی افزایشی داشته است، روند فزاینده شدت مصرف انرژی در کشور در حالی رخ می دهد که جهان با شیب معکوس در حال کاهش شدت مصرف انرژی است.

وی بیان کرد: در میان ۴۳ کشور جهان از مناطق مختلف که آمار شدت مصرف انرژی آن ها را  پایگاه اطلاعاتی ENERDATA منتشر کرده است، ایران در سال ۲۰۲۱ رتبه نخست شدت مصرف انرژی را از آنِ خود کرده است.

رئیس گروه بهره وری و مدیریت مصرف انرژی اداره برق اردبیل افزود: بر اساس آمارهای بین المللی، سرانه مصرف نهایی انرژی ایران در بخش خانگی ۲.۱ برابر متوسط جهانی است لذا می‌طلبد با رویکردهای اصلاح تعرفه، ایجاد فضای کسب و کار مدیریت سمت تقاضا، رویت پذیری و کنترل پذیری، آموزش و  فرهنگ سازی، ارتقای بهره وری انرژی در تجهیزات و بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ها  اقدامات خوبی در کاهش مصرف همه تعرفه‌های صنعت برق داشته باشیم.

در این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز ضمن خوش آمد گویی و قدردانی از حضور مدعوین اظهار کرد: امیدواریم این نشست و برنامه ها گامی مهم در راستای کاهش پیک مصرف برق مخصوصا در تابستان باشد. 

حسین قدیمی عنوان کرد:  با تداوم دوره‌های آموزشی در میان گروه‌های مختلف مردم به ‌خصوص جامعه زنان ، ارائه آموزش‌های لازم از طریق ابزارها و روش‌های اطلاع‌رسانی،  و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی می‌توان مدیریت مصرف را در جامعه نهادینه کرد.

سپس مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان اقدامات انجام یافته درزمینه فرهنگسازی مدیریت مصرف  برق را ارائه نمود و در ادامه  حاضران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز