خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبرداد

پویش«نجات طبیعت شیراز» آغاز به کار کرد/ باید برای مهار آتش سوزی‌ها آماده باشیم

پویش«نجات طبیعت شیراز»  آغاز به کار کرد/ باید برای مهار آتش سوزی‌ها آماده باشیم
کد خبر : ۱۳۵۱۶۴۸

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از برگزاری پویش «نجات طبیعت شیراز» در راستای حفظ محیط زیست خبرداد.

به گزارش ایلنا، هادی عیدی پور در نشست خبری پیشگیری و آمادگی مقابله با حریق مراتع در قالب پویش نجات طبیعت شیراز گفت: طبیعت و مراتع میراث ملی است و هر اقدام مثبتی برای حفظ و نگهداری آن شود وظیفه ذاتی ما است.

وی هدف اجرای این پویش را  بارندگی های مناسب و افزایش پوشش گیاهی طی یکسال گذشته عنوان کرد و افزود: این پویش در واقع هشداری است که با گرمای هوا در اواخر اردیبهشت ماه اقداماتی در حوزه پیشگیری و مقابله با آتش سوزی ها را ساماندهی کنیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز  با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز حریق مراتع و ارتفاعات شیراز ۱۶۸ مورد  بود که  ۷۰۱ آتش نشان در محل حضور یافتند، عنوان کرد: در خارج از شهر شیراز نیز ۴۶ عملیات مشارکت داشته‌ایم و در مجموع بالای ۱۵۰ ساعت عملیات انجام شده است.

عیدی پور بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز در حوزه شهری ۴۷ عملیات ویژه ارتفاعات داشته ایم که ۱۷۸ اتش نشان حضور داشته اند و ۱۲ مورد عملیات در خارج از شهر شیراز داشته ایم  که نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز  با اشاره به اینکه  امسال در سه فاز کلی مباحث مربوط به آتش سوزی را دنبال می کنیم ، ابراز کرد: ابتدا پیشگیری است که اقداماتی در این زمینه باید انجام شود و در زمینه آموزش و فرهنگسازی نیز این امادگی کامل را داریم که ورود کنیم.

پویش«نجات طبیعت شیراز»  آغاز به کار کرد/ باید برای مهار آتش سوزی‌ها آماده باشیم

عیدی پور خاطرنشان کرد:  همچنین این آمادگی را داریم که به صورت ویژه با سازمان های مردم نهاد  همکاری وآموزش داشته باشیم وامسال نیز آموزش کل دهیاران استان را داریم.

وی افزود: همچنین امسال پیشگری از حوادث در نیروهای گروهی مدنظر داریم که افراد را به صورت آموزش دیده کنار خودمان داشته باشیم.

عیدی پور با بیان اینکه فرهنگسازی با حضور مردم در کنار ما  محقق خواهد شد، عنوان کرد: پایان سال۱۴۰۱ چهارشنبه سوری داشتیم و تجربه نشان داد که هر جا مردم در کنار ما باشند موفق می شویم و ۵۹ درصد کاهش حوادث در ۴شنبه پایان سال داشتیم.

 ۶۴درصد آتش سوزی های سال۱۴۰۰ مربوط به فارس بوده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز با بیان اینکه در استان بیش از ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار جنگل و منابع طبیعی داریم که در سنوات گذشته و سال ۱۴۰۰ حدود ۶۴ درصد آتش سوزی های کشور مربوط به فارس بوده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۹۴ درصد در تعداد و حجم آتش سوزی ها کاهش داشتیم که نشان از همکاری و تلاش دستگاه ها و همکاری مردم و NGO ها بوده است.

خلیل عبدالهی با اشاره به اینکه برخی دلیل کاهش آتش سوزی را خشکسالی و کاهش سطح مراتع می دانند، یادآور شد: این درحالی است که در استان های همجوار و به یژه شهرستان گچساران شاهد اتش سوزی گسترده جنگل ها بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل موثر در کاهش آتش سوزی ها قرق بان ها هستند و در چند سال گذشته تعداد آن را چند برابر کرده ایم ، بیان کرد:  همچنین تشکیل هنگ طبیعت با همکاری منابع طبیعی و تجهیز آن اقدامی بود که انجام شد و در خصوص آتش سوزی اقدامات به موقع میزان آتش سوزی و خسارت را کاهش می دهد.

عبدالهی با بیان اینکه سال گذشته از اینکه آتش فرسایشی شود جلوگیری شد، یادآور شد: اگر هم آتش سوزی رخ داد به موقع مهار شد.

وی تصریح کرد: بنای ما استفاده از نیروی مردمی است که دلسوز طبیعت و بومی هر منطقه هستند که ضمن در نظر گرفتن آموزش های لازم تمامی آنها را در مقابل حوادث احتمالی بیمه کرده ایم .

پویش«نجات طبیعت شیراز»  آغاز به کار کرد/ باید برای مهار آتش سوزی‌ها آماده باشیم

باید برای مهار آتش سوزی ها آماده باشیم

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: مثلث همکاری مردم و سازمان مردم نهاد ، رسانه ها و دستگاه های اجرایی در کنار هم حرکت هایی ساماندهی می کنند که از بروز حوادث جلوگیری می کند.

غلامرضا غلامی با بیان اینکه امروز باید برای مهار آتش سوزی ها آماده باشیم، عنوان کرد: با پویش نجات طبیعت شیراز مثلث تکمیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال سطح پوشش گیاهی در طبیعت به حدی است که اگر آتش سوزی رخ دهد سطح آن بسیار گسترده خواهد بود و باید در این زمینه هشیار بود و هماهنگی و امادگی لازم را داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز