در سال جاری صورت گرفت؛
رسیدگی به 65 پرونده تخلف تاکسیرانان قزوین
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از رسیدگی به 65 مورد پرونده تخلفات تاکسیرانان در هیأت انضباطی سازمان تاکسیرانی در سال 1401 خبر داد.
به گزارش ایلنا، محمدرضا وثوق نیا گفت: یکی از بخش های مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان توسط این سازمان راهاندازی شده و وظیفه رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان در خصوص نحوه خدماتدهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین ادامه داد: بیشتر شکایات رسیده به این واحد در سال جاری، خصوص عدم رعایت نرخ مصوب، دریافت کرایه اضافه و یا برخورد نامناسب با مسافر است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد، در صورت تکرار برای دومین بار، راننده جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده به هیأت انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند برای تصمیم گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع میشود.
وی تصریح کرد: پس از طرح پرونده در هیأت انضباطی و بررسیهای لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت میگیرد.
این مسئول یادآور شد: علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی نیز رسیدگی می شود و در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس میگیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان میشوند.
وثوق نیا گفت: شهروندان میتوانند هر گونه شکایات، انتقادات، پیشنهادات و حتی تقدیر و تشکر خود از عملکرد تاکسیرانان را از طریق شماره تلفن 33848 داخلی 110 و یا شماره پیام کوتاه 30007133 در میان بگذارند و در سریعترین زمان ممکن، نتیجه پیام خود را دریافت کنند.