خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در سازمان صمت فارس خبرداد؛

تشکیل پرونده گران فروشی برای ۳۸ واحد صنفی آش سبزی در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۷۳۲

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس از تنظیم پرونده برای چند واحد صنفی آش سبزی که کیفیت کالا با قیمت آنها مطابقت نداشت خبر داد .

به گزارش ایلنا، مهدی حسنی گفت: با توجه به افزایش قیمت آش سبزی لذا با بررسی میدانی، بازرسان سازمان صمت فارس اقدام به برگزاری طرح ویژه بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی و صنفی آش فروشان سطح شهر در خصوص بررسی کیفیت محصولات تولیدی و مورد عرضه واحدهای مذکور شدند.

 وی افزود: از ۲۸ دیماه سال جاری تا ۲۶ بهمن از تعداد تقریبی ۱۱۰  واحد صنفی بازرسی به عمل آمد که از تمامی واحدهای مورد نظر نمونه برداری شد که پس از رویت نمونه‌ها توسط کارشناس اتحادیه و بررسی کیفیت همه جانبه محصول جهت ۳۸ واحد صنفی پرونده گرانفروشی تشکیل گردید که از این تعداد  ۲۱ فقره به ارزش ۴ میلیارد و سیصد و پنجاه و هفت میلیون و پانصد هزار ریال تشکیل پرونده گردیده و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است وتعدادی نیز بدلیل عدم تکمیل اظهارات متصدیان در دست اقدام است. 

بر اساس مشاهدات و کارشناسی‌های  صورت گرفته، کیفیت آش سبزی به طرز چشم گیری افزایش یافته چنانچه در روزهای اخیر نمونه های گرفته شده از واحدهای صنفی سطح شهر، کمتر منجر به تشکیل پرونده شده است.

طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات ایام نوروز ۱۴۰۲ 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بازرسی ها و نظارت در ایام پایانی سال، نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با همراهی سایر دستگاه های نظارتی جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، تعزیرات و ... تشدید می شود.

حسنی افزود: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز ۱۴۰۲ نظارت و بازرسی بر بازار کالا و خدمات در این ایام از حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی اضافه کرد: متصدیان واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت کالا، نصب نرخ نامه و همچنین نگهداری فاکتور کالاهای موجود در واحد جهت ارائه به بازرسین می باشند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان صنعت، معدن و تجارت فارس تصریح کرد: در صورت عدم رعایت قوانین صنفی، بازرسان دستگاه‌های نظارتی برابر قانون با متخلفین برخورد کرده و متصدیان واحدهای متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد. 

حسنی  یادآور شد: عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان، عدم صدور فاکتور و صورتحساب برای مشتری و عدم درج قیمت و عدم نصب نرخنامه از عمده تخلفات در سطح عرضه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز