خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضعف زیر ساخت‌ها چراغ کارخانه ها را خاموش می‌کند/ لزوم تعیین تکلیف واحدهای نیمه ساز رها شده در شهرک های صنعتی

ضعف زیر ساخت‌ها چراغ کارخانه ها را خاموش می‌کند/ لزوم تعیین تکلیف واحدهای نیمه ساز رها شده در شهرک های صنعتی
کد خبر : ۱۳۳۵۴۵۱

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی خراسان رضوی گفت: اگر پای درد دل هر یک از صنعتگران بنشینید ضعف زیرساخت‌ها، چراغ کارخانه‌ها را خاموش می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد سلحشور اظهار داشت: طی یک قرن اخیر، استراتژی‌های صنعتی مسیر توسعه اقتصادی کشورها را هموار کرده است که مهم‌ترین دلیل رشد اقتصادی و بهبود استانداردهای زندگی بسیاری از کشورها «توسعه صنعتی» آنها بوده است.

وی گفت: امروزه بخش صنعت و تولید محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها محسوب می‌شود، همچنین اقتصادهایی که رشد سریع‌تری را تجربه کرده‌اند دارای رشد صنعتی سریعی نیز بوده‌اند و تجارت خود را در زمینه کالاهای صنعتی هدایت کرده‌اند.

رئیس اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان خراسان رضوی ادامه داد: سیاست‌های عمومی اثر بخش و رایج که منجر به نرخ رشد پایدار شده، توسعه بخش خصوصی تولید محور مبتنی بر اصل رقابت بوده است که در چنین محیطی ضمن حداکثرسازی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، انگیزه های کارآفرینی نیز ارتقا یافته است.

عضو هیأت مدیره کانون کارفرمایی استان خراسان رضوی تاکید داشت: در کشورمان اگر پای درد دل هریک از صنعتگران بنشینید، به علت ضعف زیرساخت ها، تولید با مشقت زیادی صورت می گیرد.

سلحشور بیان داشت: مسائلی همچون شوک‌های ارزی، رقابتی نبودن بازار، تکنولوژی قدیمی، محدودیت‌های تامین منابع، چالش های فضای کسب و کار، مقررات خلق الساعه که بگذریم، ضعف زیرساخت‌ها از جمله مشکلات اساسی کارآفرینان و سد محکم فراروی توسعه صنعتی استان است.

وی خاطر نشان کرد: در تابستان گذشته که قطع برق ضمن وارد کردن خسارت های هنگفت، صنایع را زمین گیر کرد و زمستان نیز محدودیت‌های گاز چالش اغلب واحدهای تولیدی شد موضوعی که البته در سال‌های پیشین چراغ برخی کارخانه‌ها را خاموش کرد؛ البته این همه ماجرا نیست، زیرا سرمایه گذاران صنعتی با محدویت های ناشی ازکمبود زمین، منابع آب و موارد دیگر مواجه هستند.

سلحشور ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های آب، برق، گاز و زیر ساخت‌های مورد نیاز، توسعه و احداث واحدهای جدید متناسب با ظرفیت‌ها و منابع صورت گیرد، ضمن نوسازی صنایع، روند صدور مجوزها به‌ سمت واحدهای تولیدی با فناوری های پیشرفته دانش بنیان سوق یابد. 

وی خاطر نشان کرد: با عنایت به محدودیت های ناشی از کمبود زمین در برخی شهرک های صنعتی مشهد و شهرهای اطراف، در کنار ایجاد شهرک های صنعتی جدید، تعیین تکلیف واحدهای نیمه ساز رهاشده در شهرک های صنعتی، اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای رونق تولید به نظر می رسد باید فضای کسب و کار را بهبود دهیم تا بخش خصوصی بیش از گذشته وارد فعالیت‌های اقتصادی شده و با احساس امنیت از فضای با ثبات کشور، با سرمایه گذاری های جدید بویژه در بخش های دانش بنیان و نوآوری در شیوه‌های مدیریت، محصول باکیفیت و قابل رقابت تولید کند.

عضو هیأت مدیره کانون کارآفرینی تاکید داشت: با درک واقعیت‌های اقتصادی کشور، گسترش دیپلماسی اقتصادی و نگاه ویژه به ظرفیتهای تشکل های تخصصی بخش خصوصی می‌توان با تغییر بینش در تولید و اعتماد به بخش خصوصی به عنوان یکی از کشورهای صنعتی پیشرو در منطقه مطرح باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز