در گفتوگو با ایلنا مطرح شد؛
محدودیت فضای مجازی فروش تعاونیهای تولید قزوین را کاهش داد
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: برخی تعاونیهای استان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی نسبت به فروش کالاهای خود اقدام میکردند که محدودیتهای ایجاد شده باعث گلهمندی آنها شده و فروش را کاهش داده و برای جبران این موضوع سعی کردیم در فضای فیزیکی و با برنامههایی مانند شرکت در نمایشگاهها از این تعاونیها حمایت کنیم.
قاسم آقاعلیخانی در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاونیها گفت: فلسفه تعاون این است که افراد دارای مهارت و توانایی که سرمایه اندک دارند، کنار هم جمع شده و با سرمایه مالی و فکری برای تامین نیازهای مشترک حرکت کنند.
معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در سطح استان 3 هزار و 500 تعاونی ثبت شده که درحال حاضر حدود 900 مورد آن فعال است.
وی عنوان کرد: بخش عمده مشکل شرکتهای تعاونی استان، بویژه تعاونیهای تولید مشکل اعتباری و عدم پشتوانه مالی است.
این مسئول ادامه داد: برای حمایت از تعاونیها تسهیلاتی وجود دارد اما روند پرداخت تسهیلات نیاز به اصلاح دارد و باید تعاونیها متناسب با ظرفیت خود سنجیده شوند زیرا توان آنها در حد بخش خصوصی نیستند.
وی اظهار کرد: طبق تفاهم نامه با بنیاد علوی هم، تعاونیهایی که در روستاها شکل بگیرند، میتوانند از برخی تسهیلات بهرهمند شوند و درحال حاضر از شکلگیری تعاونیها در روستاها استقبال خوبی صورت گرفته است.
آقاعلیخانی با بیان اینکه بازاریابی در فعالیت اقتصادی تعاونیها حرف قدم اول است، گفت: سعی شده با حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی از تعاونیها برای بازاریابی حمایت شود و درحال ایجاد بازار مجازی برای تعاونیهای تولید هستیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات و خلاهایی که در استان داریم این است که مجموعههای تولیدی اعم از تعاونی یا سایر مجموعهها از هم خبر ندارند و برای همین مواد مورد نیاز خود را از واحدهای خارج از استان تهیه میکنند و باید این آشنایی صورت گیرد تا واحدها از ظرفیت هم برای رفع نیازهایشان استفاده کنند.