خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکستان:

کشمش تاکستان با حمایت صندوق حمایت کشاورزی برندسازی شد

کشمش تاکستان با حمایت صندوق حمایت کشاورزی برندسازی شد
کد خبر : ۱۳۲۵۷۳۵

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکستان گفت: اولویت صندوق، خرید محصول درجه یک است و همین موضوع باعث شده کیفیت تولیدات ارتقا پیدا کند همچنین برند سازی کشمش تاکستان در جهت صیانت از نام تاکستان صورت گرفته و کشمش تاکستان شناسنامه دار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امیر لشگری در نشست کشوری میز توسعه صادرات محصول کشمش که صبح امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان برگزار شد، گفت: تاکستان پایتخت کشمش ایران است و ۲۶ هزار هکتار باغات انگور استان را دارا است که بخش عمده باغات استان است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکستان ادامه داد: باغات تاکستان به دو صورت سنتی و داربستی است که ضریب تبدیل انگور به کشمش در روش داربستی ۳۰ درصد است و کشمش تولیدی تاکستان از مقبولیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: ۲۵ هزار هکتار از باغات تاکستان تحت پوشش صندوق حمایت قرار دارد که بزرگترین تشکل انگور و کشمش ایران است و صندوق تاکستان کانون توجهات کشمش در سراسر کشور است.

این مسئول افزود: کشمش در سال‌های گذشته رتبه چهارم را داشت اما بازارهای هدف به دلایل مختلف ازجمله کاهش میزان تولید در باغات درحال از دست رفتن است.

وی عنوان کرد: سال ۹۸ قیمت کشمش تثبیت شد و در سال گذشته و جاری هم در ابتدای فصل با قیمت مناسب کشمش را از باغداران خریداری کردیم و نحوه عمده خرید صندوق، خرید نقدی است که مطالبات هم پس از یک هفته پرداخت می‌شود، همچنین خرید امانی هم انجام می‌شود که نوعی از بورس محلی است.

لشگری اظهار کرد: ورود صندوق به خرید کشمش حذف واسطه‌ها که باعث قیمت‌های کاذب می‌شود و تثبیت قیمت کشمش را به همراه دارد، همچنین سود حاصل هم چتر حمایت از تولیدکنندگان را گسترده‌تر می‌کند.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی تاکستان بیان کرد: فروش بار فله‌ای در بورس کالا به حمایت صندوق انجام شد، اخذ گواهی نامه‌های بین المللی هم از مواردی بود که صورت گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد بورس محلی می‌تواند به حوزه کشمش کمک کند، همچنین کشاورزی قراردادی هم از اهمیت بالایی برخوردار  بوده و حلقه مفقوده کشاورزی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز