در شهرداری کرج انجام شد؛
از مجموع ۱۲هزار تاکسی شهری برای ۱۳۰۰ تاکسی QR کد اقدام شده است
رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری کرج در ارتباط با پرداخت وسایل نقلیه شهری گفت: از مجموع ۱۲هزار تاکسی کرج برای حدود ۱۳۰۰ تاکسی QR کد اقدام شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، سعید حق شناس در نشست خبری با اشاره به خدمات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج اظهار داشت: این سازمان که از سال ۹۰ راه اندازی شده یکی از سازمانهای نوپای شهرداری کرج است که با ۲۱۷ پرسنل که عمدتا با تحصیلات دانشگاهی هستند در بحث پیشبرد اتوماسیون خدمات شهری، مشغول فعالیت است.
وی در ارتباط با پرداخت وسایل حمل و نقل عمومی به اجرای فاز نخست این سامانه اشاره کرد و افزود: حوزه شهر هوشمند از ابتدای امسال به صورت جدی فعالیت خود را شروع کرد. بحث درگاه خدمات به شهروندان (کرج من) به صورت خدمات تسهیل و آسان شده ارائه شده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج گفت: خدماتی همچون شهرسازی، عوارض خودرو، ارتباط ۱۲۷، خدمات آرامستان ها، دبیرخانه و مهندسی ناظر و تدوین سند ثبت هوشمند در این سازمان انجام شده است.
وی در ارتباط با پرداخت وسایل نقلیه شهری تصریح کرد: از مجموع ۱۲هزار تاکسی کرج، برای حدود ۱۳۰۰ تاکسی QR تولید شده که با اپلیکیشن هایی همچون آپ قابل پرداخت است و امادگی داریم برای تمام تاکسی های سطح شهر راه اندازی شده است.
وی با عنوان اینکه تاکسی اولین موردی است که بحث پرداخت الکترونیک راه افتاده است، افزود: بحث کیف پول در همه جای دنیا متداول است اما در ایران هنوز جا نیفتاده است چراکه زیرساخت های لازم را نداریم بنابراین به اجبار وارد تسویه پرداخت ها و مشکلات این حوزه شدیم.
حق شناس گفت: در نظر داریم شهروندان کرجی با اکانت حساب شهروندی خود برای هر سه وسیله نقلیه مترو، اتوبوس و تاکسی با یک کارت مشترک، کرایه پرداخت کنند.
حق شناس در ارتباط با نصب دکل مخابراتی گفت: ۶۰۰ دکل مخابراتی در شهر کرج داریم که در حال گرفتن مجوز و ساماندهی است.
وی افزود: دیر وارد این بحث شدیم و با مقاومت اپراتور مستقر در کرج روبرو شدیم اما با این وجود در مسیر تعامل هستیم که در مواردی که همچون ماده ۱۰۰ ضوابط لازم رعایت نشود، برخورد خواهد شد که در مسیر اصلی قرار گرفته است.
این مسئول گفت: نمی توان دکل مخابراتی در فواصل مساوی وجود نداشته باشد لذا برای کم شدن فواصل و تسهیل برقراری ارتباط، تعداد دکل ها را افزایش دهیم.
حق شناس در مورد بحث درآمدزایی گفت: پروژه مشارکتی دیتاسنتر شهرداری، پیاده سازی پروژه FTTH و فروش خدمات فنی، نرم افزاری و مشاوره ای به سایر شهرداری از جمله مواردی است که به درآمدزایی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج کمک کرده است.
وی در مورد درگاه واحد خدمات الکترونیک شهرداری کرج گفت: شهرداری کرج در راستای یکپارچگی خدمات الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای شهری، امکان پرداخت عوارض نوسازی، اصناف، درآمد، خودرو، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آنها و همچنین تمام امور مربوط به شهرسازی را برای شهروندان از طریق این درگاه فراهم کرده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج گفت: با توجه به بحث پرداخت الکترونیک از طریق عملیاتی، پرداخت کرایه تاکسی، تولید شناسه قبض و تولید بارکدبه گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، سعید حق شناس در نشست خبری با اشاره به خدمات سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج اظهار داشت: این سازمان که از سال ۹۰ راه اندازی شده یکی از سازمانهای نوپای شهرداری کرج است که با ۲۱۷ پرسنل که عمدتا با تحصیلات دانشگاهی هستند در بحث پیشبرد اتوماسیون خدمات شهری، مشغول فعالیت است.
وی در ارتباط با پرداخت وسایل حمل و نقل عمومی به اجرای فاز نخست این سامانه اشاره کرد و افزود: حوزه شهر هوشمند از ابتدای امسال به صورت جدی فعالیت خود را شروع کرد. بحث درگاه خدمات به شهروندان (کرج من) به صورت خدمات تسهیل و آسان شده ارائه شده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج گفت: خدماتی همچون شهرسازی، عوارض خودرو، ارتباط ۱۲۷، خدمات آرامستانها، دبیرخانه و مهندسی ناظر و تدوین سند ثبت هوشمند در این سازمان انجام شده است.
وی در ارتباط با پرداخت وسایل نقلیه شهری تصریح کرد: از مجموع ۱۲هزار تاکسی کرج، برای حدود ۱۳۰۰ تاکسی QR کد اقدام شده که با اپلیکیشن هایی همچون آپ قابل پرداخت است و امادگی داریم برای تمام تاکسی های سطح شهر راه اندازی شده است.
وی با عنوان اینکه تاکسی اولین موردی است که بحث پرداخت الکترونیک راه افتاده است، افزود: بحث کیف پول در همه جای دنیا متداول است اما در ایران هنوز جا نیفتاده است چراکه زیرساخت های لازم را نداریم بنابراین به اجبار وارد تسویه پرداخت ها و مشکلات این حوزه شدیم.
این مسئول گفت: در نظر داریم شهروندان کرجی با اکانت حساب شهروندی خود برای هر سه وسیله نقلیه مترو، اتوبوس و تاکسی با یک کارت مشترک، کرایه پرداخت کنند.
حق شناس در ارتباط با نصب دکل مخابراتی گفت: ۶۰۰ دکل مخابراتی در شهر کرج داریم که در حال گرفتن مجوز و ساماندهی است.
وی افزود: دیر وارد این بحث شدیم و با مقاومت اپراتور مستقر در کرج روبرو شدیم اما با این وجود در مسیر تعامل هستیم که در مواردی که همچون ماده ۱۰۰ ضوابط لازم رعایت نشود، برخورد خواهد شد که در مسیر اصلی قرار گرفته است.
این مسئول گفت: نمی توان دکل مخابراتی در فواصل مساوی وجود نداشته باشد لذا برای کم شدن فواصل و تسهیل برقراری ارتباط، تعداد دکل ها را افزایش دهیم.
حق شناس در مورد بحث درآمدزایی گفت: پروژه مشارکتی دیتاسنتر شهرداری، پیاده سازی پروژه FTTH و فروش خدمات فنی، نرم افزاری و مشاوره ای به سایر شهرداری از جمله مواردی است که به درآمدزایی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کرج کمک کرده است.
وی در مورد درگاه واحد خدمات الکترونیک شهرداری کرج گفت: شهرداری کرج در راستای یکپارچگی خدمات الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای شهری، امکان پرداخت عوارض نوسازی، اصناف، درآمد، خودرو، مشاهده ملک و سوابق پرداختی آنها و همچنین تمام امور مربوط به شهرسازی را برای شهروندان از طریق این درگاه فراهم کرده است.