۲۰۰ ایستگاه به ایستگاههای دوچرخه سواری شهر مشهد اضافه شد
رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی از افزایش ۲۰۰ ایستگاه بایدو به ایستگاههای دوچرخه سواری در مشهد خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا بستههای حمایتی برای خرید دوچرخه طراحی و ارائه دهیم.
به گزارش ایلنا از مشهد، مجید طهوریان عسکری در این باره اظهار داشت: دوچرخه سواری یکی از مدلهای مهم رفت و آمد و حمل و نقل در زندگی شهری است که مستلزم توجه ویژه در سطوح مختلف از جمله همگانی و قهرمانی است.
وی افزود: ظرفیت فوقالعادهای در مجموعه دوچرخه سواری استان وجود دارد، بخشی از این ظرفیتها تا کنون مورد استفاده قرار گرفته و برخی هم پنهان هستند و وظیفه ما به عنوان مسئول، کشف این ظرفیتها و استعدادهای نهفته است تا این ظرفیت ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شود.
رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی ادامه داد: ما در تلاشیم به شکلی برنامه ریزی و هدف گذاری کنیم که سرمایه ها و استعداد های استان بتوانند در مسیر توسعه دوچرخه سواری فعالیت های خوبی را انجام دهند و در سطح کشور بهترین مقام ها را کسب کنند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصههای بینالمللی به اهتزاز درآورند.
طهوریان عسکری در پاسخ به اینکه چرا دوچرخه سواری در زیر شاخه جاده ای به اندازه سرعت موفق نبوده است، تصریح کرد: شاخه جادهای ورزش دوچرخه سواری در دنیا معروف به ورزش معرفی شهر ها و صنایع است، برای مثال در مسابقه دوچرخه سواری تور دو فرانس در فرانسه که حدود ۳۰ روز طول میکشد، استقبال فراوانی از سوی مسئولان شهری می شود تا مسیر مسابقه از شهرها و روستاهای آنها عبور کند و در کشور ما هم باید به همین گونه باشد تا این زیر شاخه رشد کند.
وی در ادامه گفت: زیر شاخه جاده دوچرخه سواری یک ظرفیت فوق العاده است که ما در سطح فدراسیون و هیئت های استانی نتوانستیم از این ظرفیت بهره ببریم و مسئولین شهری را قانع کنیم که این ظرفیت فوق العاده می تواند در جهت معرفی صنایع و ظرفیت های شهر ها مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی بیان کرد: معمولاً دوچرخه سواران اروپایی در دوچرخه سواری جاده ای تبحر دارند؛ دوچرخه سواری جاده تکنیک خاص خود را میخواهد اما علی رغم این که مربیان بسیار خوبی در کشور در این رشته داریم نتوانستیم در دوچرخه سواری جاده ای در سطح بین المللی امتیازات قابل قبولی کسب کنیم.
طهوریان عسکری افزود: این توانایی و ظرفیت در دوچرخه سواران و مربیان دوچرخه سواری کشورمان وجود دارد و باید خودمان را به علم روز و تکنیک های جدید در دنیا نزدیک کنیم؛دوچرخه سواری ۴ یا ۵ زیرشاخه دارد مانند جاده، کوهستان، استقامت و سرعت که در خراسان رضوی تا کنون تمرکز روی زیرشاخه سرعت بوده است و در این زمینه هم بازیکنان بسیار خوبی داریم که عضو تیم ملی هم هستند و در سطح آسیا هم مدال کسب کرده اند.
وی ادامه داد: ما در کشور حدود شش پیست دوچرخه سواری داریم که یکی از بهترین و استاندارد ترین پیست ها پیست دوچرخه سواری ثامن است که هم از لحاظ کمان و قوس و هم از لحاظ طول مسیر کیفیت لازم را داراست و ظرفیتی برای رشد و توسعه دوچرخه سواری در استان محسوب می شود.
رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی تاکید کرد: تاکنون در خراسان رضوی تمرکز بر دوچرخه سواری سرعت بوده و زیر شاخه جاده مغفول مانده است و ما در دوره جدید مدیریت هیئت دوچرخه سواری استان امیدواریم بتوانیم با برنامهریزی، در این حوزه هم صاحب عنوان و کسب مقام شویم.
طهوریان عسکری تصریح کرد: ورزش دوچرخه سواری ورزش پرهزینهای نیست، اگر بخواهیم در دوچرخه سواری با بهترین مربیان و بهترین شرایط در تمام مسابقات داخلی شرکت کنیم اعزام به خارج از کشور داشته باشیم کل هزینه ای که یک هیئت استانی با این شرایط دارد شاید یک میلیارد تومان باشد و در این شش ماه مسئولیت در هیئت دوچرخه سواری از اداره کل و فدراسیون کمک مالی به ما نشده است و هدف ما این است که باری از روی دوش اداره کل ورزش و جوانان برداریم و برای کمک مالی سراغ اداره کل نرفته ایم و مطالبه نکرده ایم.