خبرگزاری کار ایران

استاندار چهارمحال و بختیاری:

افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و دامپروری بسیار حایز اهمیت است

افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و دامپروری بسیار حایز اهمیت است
کد خبر : ۱۲۹۷۱۸۸

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و دامپروری نیازمند تحقیقات کاربردی است گفت: حوزه کشاورزی در حوزه تولید و امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، غلامعلی حیدری اظهار داشت: افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و دامپروری امری مهم است و نیازمند تحقیقات کاربردی است، باید تمامی اقدامات در این حوزه دانش‌بنیان باشد، توجه به این مسئله باید بیش‌تر مورد توجه باشد، باید شاهد تغییر رویکرد در حوزه کشاورزی با استفاده از آموزش و ترویج باشیم.

وی افزود: کشاورزی و دامپروری از ظرفیت‌های استان محسوب می شود و باید تقویت شود، باید این حوزه به‌صورت دانش‌بنیان توسعه پیدا کند.

حیدری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دچار تغییر اقلیم شده است، عنوان کرد: بنابراین مصرف آب در حوزه کشاورزی و دامپروری مدیریت شود، مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این حوزه می تواند موثر باشد، باید خروجی تحقیقات علمی را در عرصه فعالیت و در مزرعه ببینیم تا مردم ثمر آن را حس کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نفوذ دانش در حوزه کشاورزی و دامپروری باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: باید کشاورزی به شیوه سنتی جایگزین کشاورزی علمی شود، این کار با آموزش امکانپذیر است، کشاورزی به شیوه علمی می تواند علاوه بر افزایش امنیت غذایی، اشتغال را نیز در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات حوزه کشاورزی به ضایعات تبدیل می شود، تصریح کرد: می توان با کار علمی و تحقیقات این ضایعات را به کود و غذای دام تبدیل کرد، این کار نیازمند کار جهادی است.

حیدری تاکید کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد، باید سطح گلخانه‌ای چهارمحال و بختیاری به ۵۰۰ هکتار برسد، این کشت مزایای بالایی از جمله افزایش بهره‌وری در تولید، ایجاد اشتغال و کشت در چند فصل را دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:  باید زنجیره تولید محصولات کشاورزی در استان تکمیل شود،  این کار از خام‌فروشی جلوگیری می کند، مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی ورود پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز